آموزش جنسی به کودکان چرا وچگونه ؟

با دادن آموزش جنسی به کودکان می توانید از بروز فجایع انسانی مانند تجاوز که  سبب آسیب به جسم و روح اطفالمان می شود جلوگیری کنید .این آموزش یکی از اموزش های مهم به کودکان می باشد و نباید ان را پشت گوش بیندازید.در این نوشتار 6 شیوه  مناسب و راهبردی را جهت آموزش مسایل جنسی به کودکتان را به شما معرفی می کنیم این نوشتار را جدی بگیرید تا از عواقب آزار و اذیت جنسی کودکتان در امان بمانید.

 

آموزش مسایل جنسی به کودک

1-بهترین سن شروع آموزش جنسی به کودکان

بهترین سن شروع آموزش به کودکان وقتی است که بچه ها را از پوشک میگیرید.به کودکتان یاد بدهید هیچ گاه در جمع شلوارش را در نیاورد و به او بگویید زیر پوشک حریم خصوصی بچه هاست.

2-بوسیدن و بغل کردن فقط با اجازه کودک

هرگز بچه ها را مجبور نکنید کسی را ببوسند.مانند این که عمو را ببوس و یا دایی را بغل کن به کودکتان بیاموزید که برای بوسیدن و در آغوش کشیدنش باید از او اجازه بگیرند .حریم خصوصی را به بچه ها آموزش دهید.مثلا از بچه ها اجازه بگیرید و بعد ببوسیدشان یا قلقلکشان دهید.بگذارید گاهی نه بگویند.

3-هرگز کودکتان را تنها نگذارید

هرگز بچه ها را در سن پایین با هیچ مردی حتی محارم تنها نگذارید.بیشتر تجاوزها از طرف داییها و عمو ها بوده و مسلما به عقل هیچ پدر و مادری هم نرسیده که ممکن است خطر در کمین بچه باشد.این موضوع شامل حال پسر بچه ها هم می شود .اگر پرستار کودک دارید غیر مستقیم به او بفهمانید که خانه توسط دوربین کنترل می شود.

4-قدرت نه گفتن را به کودکتان آموزش دهید

به کودکتان مهارت نه گفتن را بیاموزید تا در مواقعی که احساس ناخوشایندی  نسبت به خواسته های دیگران دارد با نه گفتن آن را رد کند.

5- نام اندام تناسلی را به نحو صحیح به کودکتان آموزش دهید

اسم اعضای تناسلی را به بچه ها درست آموزش دهید.استفاده از اسامی متفرقه را کنار بگذارید. به بچه ها یاد دهید صحبت در این موارد خارج ار عرف است و هرکسی خواست در این موارد با ایشان صحبت کند سریع شما را درجریان بگذارند.

6-با کودکتان دوست باشید

بیشتر متجاوزین بچه ها را می ترسانند.به بچه ها بگویید هر کاری که کرده باشند دوستشان دارید و فضایی فراهم کنید که حرف هایشان را برای شما بگویند بچه ها باید بدانند تحت هر شرایطی خانواده پذیرای ایشان است.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *