آیا علت درد مفاصل با کمبود ویتامین در ارتباط است؟

کمبود ویتامین در بدن می تواند  سبب درد در مفاصل شما شود این نوشتار به بررسی ویتامینهایی که کاهش آن ها در بدن سبب درد مفاصل می شود می پردازد.

کمبود ویتامین و ارتباط ان با درد مفاصل

1- ویتامین دی

ویتامین دی سبب  جذب کلسیم در بدن می شود . کمبود ویتامین دی در بدن به اختلال در جذب کلسیم و درد مفاصل می انجامد .  غذاهای دریایی  و فرآورده های لبنی  و نور خورشید منابع دریافت ویتامین د می باشند.

2- ویتامین ث

ویتامین ث یا اسید اسکوربیک در ساخت  کلاژن نقش به سزایی دارد. کلاژن از اجزای اصلی تشکیل دهنده  استخوان ها می باشد . کمبود ویتامین ث در بدن منجر به ، درد و تورم در مفاصل می شود. شما می توانید با مصرف روزانه  سبزیجات و میوه های تازه مانند  توت فرنگی، پرتقال ،آناناس ،فلفل قرمز  ،لیمو ترش  ویتامین ث مورد نیاز خود در طی روز را تامین کنید

3-ویتامین آ

ویتامین آ در رشد استخوان های بدن اثر گذار می باشد . این ویتامین از بروز درد در مفاصل جلوگیری می کند البته توجه به مقدار مصرف این ویتامین نکته ای قابل توجه می باشد کمبود و یا افزایش این ویتامین می تواند سبب درد مفاصل شود پس باید از این ویتامین به اندازه مصرف کنید ، هویج، کدو، کلم پیج توت فرنگی ،طالبی منابع این ویتامین به شمار می روند .

4- دیگر ویتامین ها

درد مفاصل می تواند به علت کمبود برخی دیگر از ویتامین ها نیز به وجود آید. ویتامین ب 1 و ویتامینE یا تیامین، ویتامین های ب 6 و ویتامین ب 12 از جمله ویتامین هایی هستند که کمبود آن ها در بدن می تواند منجر به درد مفاصل شود .البته باید خاطر نشان کرد که درد در مفاصل را باید جدی گرفت و حتما به پزشک مراجعه کنیم تا علت این درد چه در اثر کمبود ویتامین ها در بدن و یا سایر عوامل بررسی شده و درمان قطعی برای این درد پیدا کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *