آیا می دانید روغن شترمرغ چه خواصی دارد؟

روغن شترمرغ چیست؟

روغن شترمرغ یکی از پرخاصیت ترین  روغن هاس موجود  است که به علت ریز بودن مولکول ها تقریبا شبیه اسیدهای چرب در پوست انسان است .روغن شتر مرغ با دارا بودن سطح بالایی از اسید های چرب ضروری امگا ۳ و ۶ و ۹ که مورد نیاز بدن انسان است در جهت  تقسیم ،بهبود و رشد سلولی پوست بسیار مفید  است.لازم به ذکر است بدانید که  اثر بخشی روغن شتر مرغ بستگی به عوامل متعددی  از جمله سن،وزن ونیاز بیمار دارد.

 

خواص روغن شتر مرغ

درمان درد های روماتیسمی با روغن شتر مرغ

روغن شترمرغ با دارا بودن خواص ضد التهابی  آرتریت، دردهای روماتیسمی، دردهای عضلانی و  بیماری‌های مفصلی را درمان می کند . روغن شترمرغ از امگا 3 و امگا 9 تشکیل شده است که این اسید های چرب در درمان  درد های  روماتیسمی بسیار موثر است.

مرطوب کردن پوست با روغن شتر مرغ

روغن شترمرغ  می تواند به لایه‌های عمقی پوست نفوذ کرده  و رطوبت پوست را برای مدت زمانی طولانی حفظ نماید. بهتر است قبل از خواب صورت خود را به وسیله این روغن بپوشانید چرا که این روغن  به سرعت توسط پوست جذب می‌شود و باعث حفظ سلامتی غشای پوست می‌شود.

جوانی و زیبایی پوست با روغن شتر مرغ

اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن شترمرغ  باعث بازسازی و رشد سلول‌های آسیب‌دیده پوست می‌شوند. و با تسریع روند بازسازی سلول‌ها به جوان‌سازی پوست کمک بسیاری می‌کند. در نتیجه با مصرف این روغن علائم پیرشدگی پوست مانند چین چروک‌ها، افتادگی زیر چشم‌ها، خطوط لبخند و … برطرف می‌شود.به افرادی که از خشکی بیش از حد پوست رنج می برند و پس از استحمام دچار خارش پوست می شوند توصیه می گردد پس از هر بار استحمام صورت و دست های خود را با روغن شترمرغ به خوبی چرب کنند.

پیشگیری از آفتاب سوختگی با روغن شتر مرغ

روغن شترمرغ علاوه بر اینکه پوست را از اثرات شدید نور خورشید مصون می‌دارد؛ در صورت ایجاد صدمه به پوست و آفتاب‌سوختگی نیز می‌تواند این علائم پوستی را درمان  کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *