از پدیکورماهی چه می دانید؟

 پدیکور ماهی

آیا تا به حال اسم پدیکور ماهی و یا دکتر فیش به گوشتان خورده است ؟ممکن است این اسم تا حدودی برایتان آشنا باشد ولی به شخصه آن را تجربه نکرده باشید این مقاله به معرفی روش پدیکور ماهی و ارائه اطلاعات مفید پیرامون این روش می باشد.

اطلاعات مفید در مورد پدیکور ماهی

پدیکور ماهی چیست؟

قرار دادن پا ها در حوضچه آبی پر از ماهی های کوچکی به نام گارا روفا، یا  دکتر ماهی پدیکور ماهی نامیده می شود .ماهی های درون حوضچه ، پوست مرده ی کف پای فرد را می خورد این امر سبب رشد پوست تازه در کف پای فرد می شود . استفاده از این ماهی ها در درمان بسیاری از بیماری های پوستی موثر است.

 

استفاده از پدیکور ماهی چه معایبی دارد؟

۱. در روش پدیکور ماهی تمیز کردن حوضچه های مورد استفاده برای پدیکور به علت وجود ماهی ها در آن میسر نمی باشد .و عدم تمیز کردن حوضچه ها سبب تکثیر  باکتری و  قارچ درون حوضچه ها شده که این قارچ ها می تواند به اشخاص مورد استفاده منتقل شود و آن هارا بیمار نماید.

۲. به علت  هزینه های بالای پاکسازی و ضد عفونی نمودن ماهی ها ، ممکن است ماهی ها مداوما  برای افراد   متفاوت استفاده شوند، در این جا نیز خطر انتقال عفونت، باکتری، قارچ  از طریق ماهی‌ها به افراد مختلف را باید مدنظر داشته باشیم.و می تواند این روش انتقال دهنده بیماری هایی مانند ایدز و هپاتیت در افرادمختلف شود.

۳. گاهی  به جای استفاده از ماهی  گارا روفا در پدیکور ماهی از ماهی چین چین (نوعی ماهی چینی) استفاده می نمایند . این ماهی ها به علت داشتن  دندان غالبا سبب  خونریزی در طول درمان می شوند. که وجود زخم های باز و خونریزی خطر ابتلا به عفونت ها را می تواند به همراه داشته باشد.

۴.این  ماهی ها زمانی که گرسنه باشند کار می کنند و گرسنه نگهداشتن ماهیان ظلم به آن ها محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *