از کجا بفهمیم که بدن ما با مشکل کمبود آب مواجه شده است؟

کم آبی بدن مشکلی جدی برای بدن وسلامتی محسوب شده و  حتی گاهی به شرایط بسیار خطرناکی برای بدن  نیز منجر می‌شود. کم‌آبی بدن ممکن است باعث بروز علائمی  مانند تب، سیاهی رفتن چشم، گودی زیر چشم، سردی و رنگ‌پریدگی پوست، خشک‌شدن اشک و کلی مشکل ریز و درشت دیگر شود.اگر دچار احساس تشنگی شدید و یا خشک شدن مداوم دهانتان هستید  بدن شما به آب نیاز دارد و ذخائر آب بدن روبه کاهش است البته مصرف برخی از داروها در احساس خشکی دهان بی تاثیر نبوده و ممکن است خشکی دهان یکی از عوارض داروهای مصرفیتان باشد ما در این مقاله به برررسی نشانه ها و علایم  هشداردهنده کمبود آب در بدن پرداخته ایم محققان توصیه میکنند  روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید تا سالم بمانید .

نشانه های کمبود آب در بدن

علائم کم آبی چيست؟

1- احساس گرسنگی 

آیا در طی روز دائما گرسنه اید؟ وقتی آب کافی ننوشید، بدنتان تصور می‌کند گرسنه‌اید، در حالی ‌که شما تشنه هستید.  اگر  هم وقت و بی‌وقت گرسنه‌تان می‌شود، بهتر است قبل از غذا خوردن یک لیوان آب میل کنید. اگر چند دقیقه بعد صدای قار و قور شکم‌تان خوابید، معنی‌اش این است که تشنه‌تان بوده، نه گرسنه!

2- سردرد های مداوم

اگر همیشه و بی دلیل سردرد دارید یعنی  نیاز به آب بیشتری دارید. مغز برای انجام فعالیت هایش نیاز به آب دارد اگر به هر دلیلی با کمبود آب مواجه شود سرتان درد می‌گیرد.

3- تیره شدن رنگ ادرار

یبوست  های مداوم ،  عفونت ادراری و تیره شدن رنگ ادرار نشانه دیگری از کمبود آب در بدن است..

4- احساس خواب آلودگی

اگر در طول روز اکثر خواب آلود و کسل هستيد ،بدن شما به آب نیاز دارد . خودتان را به طور مرتب به یک لیوان آب خنک مهمان کنید تا هشیارتر شوید و خواب از سرتان بپرد.

5- داشتن سرگیجه

داشتن سرگیجه و احساس منگی جزو علائم دیگر کم‌آبی بدن است. ریه‌ های شما جهت عملکرد مناسب خود نیاز به آب دارند . اگر بخش خارجی ریه‌ها خشک شود، در تنفس دچار مشکل شده و  میزان اکسیژنی که به مغز می‌رسد ​کاهش می‌یابد  در نتیجه عملکرد مغز   وتنفس کشیدنتان با مشکل مواجه شده و دچار سرگیجه خواهید شد .اگر می‌خواهید از این احساس ناخوشایند خلاص شوید، مرتب آب بنوشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *