استفاده از مام مفید یا مضر ؟

 برخی از مردم برای خوشبو کردن و جلوگیری از تعریق  مام استفاده می کنند. آیا تا به حال به مفید یا مضر بودن  این خوشبو کننده وضد تعریق فکر کرده اید ؟آیا مام برای سلامت پوست بدن خطر ناک است ؟

با فعالیت هورمون‌های جنسی ورسیدن به سن بلوغ ، برخی غدد عرق فعال می‌شود که جز آب و مواد معدنی،  چربی هم ترشح می کند  و ترکیب این چربی ها با باکتری‌های روی پوست بوی بدی ایجاد می‌کند. مام تا حدودی شما را در رفع این مشکل کمک می نماید ،میزان استفاده از مام به میزان تعریق و نوع شغل فرد بستگی دارد  که معمولا افراد بعد از حمام  که پوست بدن عاری از عرق  وکثیفی می باشد از آن استفاده می نمایند.روی برخی مام‌ها عبارت 24 تا 48 ساعت درج شده است. که  مدت اثربخشی مام را نشان می دهد. پس از  اتمام این مدت باقی‌ماندن مام روی پوست مشکلی ایجاد نمی‌کندوشستن زیر بغل  ضروری نیست . جنس و نوع پوست و حتی میزان تعریق یا بیماری‌های زمینه‌ای در انتخاب خوشبو کننده مصرفی برای فرد نقشی تعیین کننده دارد ، مثلا افرادمبتلا به  مشکلات تنفسی ، به علت ایجاد حساسیت های تنفسی بهتر است از اسپری استفاده نکنند،و افراد دارای پوست حساس ویا مبتلا به اگزما و آلرژی‌های پوستی ، اگر اولین‌ بار است که از مام  استفاده می‌کنید، بهتر است ابتدا آن را روی قسمتی از پوست خود تست کنند.
اگر به آن محصول آلرژی نشان دادید و دچار التهاب و قرمزی و خارش و سوزش پوست شدید، استفاده مجدد از محصول ممنوع بوده چرا که با خاراندن باعث تحریک بیشتر  آن ناحیه و تیرگی پوست می‌شوید. مام‌های صابونی (مام جامد) گزینه خوبی برای استفاده شماست.و مام های حاوی آلومینیوم بالای 25 درصد برای افرادی مناسب است که تعریق زیاد زیر بغل، پا و کف‌ دست دارند.

 درمورد استفاده ازمام بیشتر بدانید

مصرف مام برای شما ممنوع

1-اگر دچار مشکلات کلیوی هستند،از مام استفاده نکنید .چون معمولا در ترکیبات مام  آلومینیوم‌ وجود دارد وتجمع  این ترکیب‌ در بدن شما را دچار مشکل می نماید.

2-اگر درناحیه زیر بغل دچار زخم ویا بریدگی هستید بهتر است از مام استفاده نکنید.

3-اگر میزان تعریق روزانه شما کم بوده ویا این که عرقتان بد بو نیست بهتر است به جای مصرف مام از دئودورانت‌ها و خوشبو‌کننده‌ها استفاده نمایید. چنان چه میزان تعریق بالایی دارید ویا عرقتان بوی بدی دارد به جای استفاده از مام با تزریق بوتاکس وسایر روش های پیشنهادی توسط متخصص پوست مشکلتان را حل نمایید.

4- هرگز پس از اپیلاسیون از مام استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *