با استفاده از ماسک های زیر خشکی پوستتان را درمان کنید

1- روغن زیتون با تخم مرغ

برای تهیه این ماسک گیاهی کافی است یک قاشق چای خوری روغن زیتون را با یک زرده تخم مرغ مخلوط کنید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه روی صورت و دست های خود ماسک کنید. پس از این مدت زمان دست ها را با کمک آب ولرم بشویید و سپس برای شست وشوی صورت از شیر کمک بگیرید.استفاده از این ماسک دوبار در هفته در درمان خشکی پوست موثر است.

2-تخم مرغ و عسل

استفاده از ماسک عسل که از ترکیب یک زرده تخم مرغ و ۵ قاشق مرباخوری عسل به دست می آید، تاثیر زیادی در درمان خشکی پوست و لطیف کردن و نرم کردن پوست بدن دارد. می توانید این ماسک را نیم ساعت پیش از رفتن به حمام به پوست دست یا صورت خود بمالید و پس از آن به حمام بروید.

ماسک های برطرف کننده خشکی پوست

3- شیر و اسفناج

برای تهیه این ماسک لازم است ۱۰برگ متوسط اسفناج را در یک لیوان شیر خیس کنید و اجازه دهید این ترکیب به مدت ۳ تا ۴ دقیقه روی حرارت کم بجوشد تا برگ ها پخته شوند. برگ های اسفناج را از صافی خارج کرده و پس از سردشدن آن ها را روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست تان بماند. در صورتی که اسفناج ها له شده اند می توانید له شده آن ها را روی صورت تان، ماسک کنید و از خواص معجزه آسای آن برای از بین بردن خشکی و زبری پوست بهره ببرید.

 

4- سیب زمینی و شیر

برای تهیه این ماسک کافی است یک سیب زمینی متوسط را آب پز کنید و پس از سرد شدن آن را رنده کرده و با مقداری شیر خمیر کنید. این خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود ماسک کنید و سپس با آب نیمه ولرم آن را بشویید. این خمیر علاوه بر درمان خشکی پوست به لطیف شدن پوست های معمولی نیز کمک می کند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *