با خواص روغن انگور و فواید آن در زیبایی پوست و مو آشنا شوید.

روغن هسته انگور چیست؟

این روغن از هسته انگور به دست می آید و حاوی ویتامینE، ویتامین c ، فلاوونوئیدها، لینولئیک اسید و ترکیباتی که پروسیانیدین نامیده می شوند (نظیرتانن‌ها ،پروآنتوسیانیدین )می باشد.استفاده از این روغن در زیبایی پوست و مو وتهیه لوازم آرایشی و ساخت انواع محصولات زیبایی کاربرد فراوانی دارد.

 

فواید روغن هسته انگور برای پوست ومو

 روغن هسته انگور چه خواصی دارد؟

ماده مغذی موجود در این روغن  به رشد مو کمک می کند.استفاده از روغن هسته انگور سبب تقویت  ریشه مو شده  و با شوره سر مقابله می کند.مصرف این روغن در کاهش سیاهی دور چشم مفید بوده و به علت داشتن سطح بالایی از   آنتی اکسیدان ها روند پیری پوست را کاهش می دهد.

اثرات روغن هسته انگور بر روی موها

روغن هسته انگور حاوی ویتامین E آنتی اکسیدانی که به ایجاد بافت‌ ها کمک می‌کند و اسید لینولئیک می باشد اسید لینولئیک اسید چربی است که برای رشد پوست و مو موثر است. روغن هسته انگور برای نرم و مرطوب کردن موهای خشک ایده آل است چون از روغن نارگیل و زیتون سبک تر بوده و بدون بو می باشد .روغن هسته انگور به حفظ رطوبت مو و جلوگیری از وز شدن، موخوره و شکنندگی مو  ورفع شوره سر کمک می‌کند. این روغن را به مو های خود بزنید و بگذارید ۱۰ دقیقه روی موها بماند سپس موها را با آب سرد آب بکشید تا نرم و مرطوب شوند.
اگر موهایتان خشک یا ضعیف شده است، درمان آن با روغن هسته انگور برای بازیابی درخشندگی و مقاومت آن نتیجه بخش است. موهای خود را با روغن هسته انگور که کمی‌حرارت داده اید بپوشانید و ماساژ دهید. در طی شب با حوله ای روی موها را بپوشانید و صبح موهایتان را بشویید تا موهایی درخشان داشته باشید.

اثرات روغن هسته انگور بر روی مژه ها

برای پر پشتی مژه ها از روغن هسته انگور  استفاده کنید. استفاده از روغن هسته انگور در بلند شدن مژه ها و مرطوب نمودن آن ها موثر می باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *