با شنا کردن به جنگ این بیماری ها بروید

شنا  یکی از  فعالیت‌ های ورزشی است که برای سلامت روحی و جسمی بسیار سودمند است . ورزش شنا محبوب‌ترین ورزش‌ در بین اقشار مختلف مردم است.

1-افزایش  کلسترول خوب خون

کلسترول یکی از انواع چربی های موجود در خون است که هم توسط بدن ساخته می شود و هم از طریق غذا وارد بدن می شود.هر چقدر میزان کلسترول خوب (HDL) بیشتر و میزان کلسترول (LDL) در خون کمتر باشد، برای سلامتی بدن بهتر است.شنا  ورزشی هوازی است که باعث افزایش میزان کلسترول خوب می شود.

2- کاهش خطر ابتلا به دیابت

شنا  خطر ابتلا به بیماری دیابت را کاهش می دهد.فقط یک بار در هفته انجام ورزش شدید شنا، خطر ابتلا به دیابت نوع دو را تا 16 درصد نسبت به زنان غیرفعال کاهش داد.اگر مبتلا به دیابت نوع یک باشید، ورزش شنا به علت هوازی بودن، حساسیت انسولینی را در شما افزایش و در نتیجه قند خون را کاهش می دهد.بیماران دیابتی باید هر هفته 150 دقیقه ورزش (حداقل 3 روز در هفته) با شدت متوسط مثل شنا انجام دهند تا میزان قند خون را بهتر کنترل کنند.

 

با شنا کردن سالم بمانید

3- کاهش استرس

ورزش شنا باعث آزاد شدن مواد شیمیایی آرامبخش و نشاط آوری بنام اندورفین در بدن می شود.ورزش شنا مانند یوگا سبب آرامش می شود.تأثیر آرامش بخش شنا به دلیل کشش و شل شدن مداوم عضلات همراه با تنفس عمیق است. شنا باعث بهتر شدن مغز می شود .

4کاهش وزن

شنا براي كساني كه اضافه وزن دارند، ورزش فوق العاده مفيدي است چرا كه اين ورزش به دليل هوازي بودن در سوختن كالريهاي اضافي كه مي تواند منجر به اضافه وزن شود تأثير مطلوبي دارد.

5- افزایش طول عمر

اگر 4مورد بالا نتوانسته اند شما را متقاعد کنند که شنا کنید، شاید این مورد بتواند و آن هم این است که: شنا، نمی گذارد به این زودی ها بمیرید.

شنا از مرگ زودرس در شما جلوگیری می کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *