با شیر شیرازه استخوانهایتان را محکم کنید

ارزش تغذیه ای شیر

شیر منبع غنی  از ویتامین ها مانند A , D , B1 , B2 , B12 , C  و املاح معدنی نظیر کلسیم ،فسفر ،پتاسیم ،آهن ،منیزیم می باشد .با مصرف روزانه دو لیوان شیر سلامت استخوان ها و دندان هایتان را تضمین کنید.

 

خواص شیر

املاح معدنی موجود در شیر

از مهم‌ ترین ترکیبات موجود در شیر کلسیم است که نقش اساسی در شکل ‌گیری و استحکام استخوان ها و سلامت دندان ها دارد. فسفر نیز در رشد و ترمیم بافتی دخالت دارد، سدیم و پتاسیم هم  در تنظیم اسیدی و بازی بودن سلول‌ های بدن نقش ایفا می کنند.

خواص شیر

1- نوشیدن شیر در بهبود علایم قاعدگی مانند  افسردگی، اختلالات خلقی، کمردرد و سردرد نقش به سزایی دارد.

2- مصرف شیر برای داشتن ناخن‌ ها، دندان‌ ها و مو هایی سالم ‌تر لازم است. این نوشیدنی چون کلسیم فراوان دارد، مصرفش به همراه ویتامین D باعث استحکام استخوان‌ ها و دندان ها و تقویت رشد مو ها و پیشگیری از ریزش آن ها می ‌شود. وجود کلسیم به همراه ویتامین A ، ویتامین های گروه B و پتاسیم مانع از نرم و نازک شدن موها می ‌شود و به درخشان شدن آن ها کمک فراوان می‌ کند.

3- کلسیم، پتاسیم، منیزیم و پروتئین موجود در شیر نقش مهمی در کاهش فشار خون دارد.

4- مصرف شیر کم‌ چرب به دلیل سرشار بودن از کلسیم میزان کلسترول بد را در خون کاهش داده و میزان کلسترول خوب را بالا می برد.
5- مصرف منظم شیر کم‌ چرب  خطر بروز دیابت نوع دوم را در بزرگسالان کاهش می دهد.
6- شیر در پیشگیری از ابتلا به  سرطان‌ های پستان و روده بزرگ نقش مهمی  دارد.
7-مصرف روزانه شیر در دوران نوجوانی و کودکی پایه ‌گذار استخوان ‌هایی محکم بوده و از پوکی استخوان در سالمندی پیشگیری می کند.
8- مصرف شیر در دوران بارداری و شیردهی، به علت داشتن  پروتئین، انواع ویتامین‌ و کلسیم ضروری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *