با گیاه درمانی اضطرابتان را رفع نمایید.

استرس یکی ازبیماری هایی است که اکثر افراد با آن دست به گریبانند. روش‌های متعددی برای غلبه بر استرس و فشارهای روحی وجود دارد مانند یوگا، ریلکسیشن، ماساژ و پرهیز از مصرف الکل، دخانیات و کافئین زیاد  روشی که ما قصد داریم در اینجا به شما معرفی کنیم استفاده از گیاهان دارویی است که به کنترل احساسات منفی و اضطراب کمک می‌کند.

1-بابونه:

گیاه بابونه علاوه بر اثر مفیدی که روی پوست می‌گذارد آرام بخش، ضداسپاسم، ضد التهاب، ضدعفونی‌کننده، بادشکن و برطرف‌کننده‌ی جراحات می‌باشد.

اگر دچار حالت‌های عصبی شده‌اید، مضطرب ، آشفته وبی‌خواب هستید و سردردهای عصبی  گرفته‌اید از بابونه کمک بخواهید.

2-سنبل الطیب

دم کرده این گیاه به تنهایی ویا به همراه گل گاو زبان آرامبخش اعصاب است، حالت‌های عصبی را کاهش داده وخواب راحتی برای شما فراهم می‌کند بدون اینکه بعد از مصرف آن دچار خواب‌آلودگی شده باشید.

گیاهان دارویی کاهش دهنده اضطراب

3-اسطوخودوس

این گیاه به راحتی می‌تواند اعصابتان را آرام و عضلاتتان را شل کند.می‌توانید روزانه دو تا سه فنجان دم کرده‌ی اسطوخودوس میل کنید. البته مصرف این گیاه در مادران باردار وکودکان مجاز نمی باشد.از این گیاه مفید برای رفع اختلالات خواب، سردرد و ناراحتی‌های عصبی نیز استفاده می‌شود.در واقع دم کرده این گیاه مانند یک مسکن عمل می‌کند که سیستم عصبی را آرام کرده و اختلالات خواب را رفع می‌کند. روغن یا افشره‌ی خوراکی اسطوخودوس نیز برای کاهش و درمان استرس و فشارهای روحی توصیه می‌شود.

4-گل گاوزبان 

جوشانده این گیاه حواس پنجگانه را تقویت کرده و بسیار نشاط‌آور، بازکننده رنگ رخسار، کاهنده غم و اندوه و ضد وحشت و اضطراب است و می‌تواند حواس‌ پرتی را رفع و تنگی نفس ناشی از آشفتگی ذهنی را بهبود بخشد.

درنهایت باید یاد آور شد مصرف خودسرانه وافراط در مصرف این گیاهان عاقلانه نبوده وحتما اگر دچار بیماری زمینه ای دیگری می باشید از راهنمایی های شخص متخصصی جهت استفاده صحیح وبه اندازه این گیاهان استفاده نمایید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *