تبخال چگونه درمان می شود؟

تبخال یک بیماری ویروسی است که توسط ویروسی به نام هرپس سیمپلکس ایجاد می شود و سبب بروز التهاب و  تاول های ریز در برخی از نقاط بدن  می شود. اگر ویروس تبخال وارد بدن شود تا پایان عمر همراه شخص بوده  و امکان بروز مجدد آن همواره در شخص وجود خواهد داشت . در این مطلب راه هایی که سبب از بین بردن این ضایعه می شود را برایتان بازگو می کنیم:

راه های درمان تبخال

1-گل همیشه بهار

یکی از  دارو های گیاهی  ضد ویروس در درمان تبخال استفاده از گل همیشه بهار می باشد .  عصاره همیشه بهار سبب  کنترل و از بین رفتن ویروس ها و تسریع روند درمان تبخال می شود.  3 قاشق از گیاه خشک شده گل همیشه بهار را در 2 لیوان آب بجوشانید سپس آن را صاف کرده و  به تبخال بمالید  .

2-روغن چای

روغن چای  با  تحریک سیستم ایمنی بدن سبب مقابله با  ویروس تبخال می شود  .برای این منظور پنبه تمیزی را به روغن چای آغشته کنید و روزی دو بار به تبخال بمالید.

3-سیر 

سیر با خاصیت ضد ویروسی خود می تواند در درمان  تبخال موثر بوده  و سبب خشک شدن آن  شود . یک حبه سیر  را به دو نیم تقسیم کنید. سپس  به مدت 10 دقیقه روی تبخال به مدت دو تا سه روز  بگذارید .

4-روغن اسطوخودوس 

اسطوخودوس به علت  دارا بودن خواص ضدعفونی در درمان تبخال موثر است.پنبه ای را به این روغن آغشته کرده و به مدت یک هفته بر تبخالتان بمالید تا شاهد اثر چشمگیر این روغن باشید .

راه های دارویی درمان  تبخال 

کرم ضد ویروس آسیکلوویر  در درمان و رفع تبخال بسیار موثر است .  لایه نازکی از این کرم را  به وسیله  گوش پاک کن بر روی تب خالتان بمالید و  هر شش ساعت  این عمل را تکرار کنید .استفاده از این کرم با کاهش اثر  ویروس بر  روی زخم سبب تسریع در روند بهبود تبخال می شود .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *