تلفن همراه چه آسیب هایی به مغز وارد می کند؟

ارتباط موبايل با تومور مغزي

افرادي که  دائما از گوشي هاي تلفن همراه استفاده مي کنند، پنج برابر بيشتر در خطر ابتلا به انواع تومورهاي مغزي قرار دارند. افرادي که طي ده سال روزانه نيم ساعت به طور مداوم با تلفن همراه صحبت کرده اند، دچار تومور مغزي از نوع گليوما (تومور بدخيم سيستم عصبي مرکزي) مي شوند. امواج مغناطيسي تلفن همراه روي جريان خون مغز و DNA سلول ها تاثير مي گذارد و باعث ابتلا به تومور مغزي مي شود، اما افرادي که براي صحبت طولاني با تلفن همراه از هندزفري استفاده کرده اند، کمتر دچار تومور مغزي شده اند.پس بهتر است موبايل را هنگام خواب دور از خودتان قرار دهيد. همچنين در حالت آنتن دهي بالاي موبايل در محل سکونت يا محل کار و داشتن علائمي نظير سردرد، وزوز گوش، اضطراب، عدم کيفيت خواب خوب مثل بي خوابي يا کابوس، سوزش چشم، فشار خون بالا و يا حالت گُرگرفتگي، اضطراب و دلهره، تپش نامنظم قلب، استرس و پرخاشگري به احتمال زياد در معرض امواج قوي الکترومغناطيس قرار داريد.

 

موبایل و آسیب به مغز

برای جلوگیری از آسیب های وارده به مغز از هدست استفاده کنيد

براي اينکه امواج تلفن همراه هنگامي که آن را روي گوش تان قرار داده ايد مغز شما را نشانه نروند، بايد آن را از سرتان دور کنيد. بهترين کار براي درامان ماندن از مضرات امواج موبايل اين است که به جاي قرار دادن تلفن همراه روي گوش تان، از يک «هندزفري» يا «هدست» سيم دار استفاده کنيد. اين کار موجب مي شود امواج موبايل به سمت مغز شما نيايند.

برای پیشگیری از آسیب های مغزی جلوي آنتن موبايل تان را نپوشانيد

مسدود کردن آنتن موبايل هنگام استفاده از آن، مقدار پرتوهاي جذب شده از طريق مغز را افزايش مي دهد. اين کار موجب مي شود کارايي تلفن همراه کاهش يابد و موجب شود موبايل از نيروي بيشتري براي ايجاد کيفيت بيشتر استفاده کند و پرتوهاي بيشتري را منتشر کند، پس براي درامان ماندن از خطرات امواج موبايل از انجام اين کار خودداري کنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *