تنبلی چشم را در کودکان جدی بگیرید

تنبلی چشم  نوعی اختلال بینایی به شمار می رود که عدم تشخیص به موقع آن ، سبب  کم شدن قدرت  بینایی  و حتی نابینایی می شود . تشخیص به موقع  تنبلی چشم سبب درمان سریع تر و پیشگیری از مشکلات بینایی می شود . حداقل سه بار  معاینه  چشم های کودکمان  قبل از ورود به دبستان سبب تشخیص زود رس تنبلی چشم و انجام اقدامات لازم درمانی لازم برای درمان  این عارضه و پیشگیری از مشکلات بینایی می شود .

تنبلی چشم چیست و چگونه درمان می شود؟

راه درمانی تنبلی چشم چیست؟

پس از تشخیص مبتلا بودن فرزندمان به تنبلی چشم برای اصلاح تنبلی چشم، باید  کودک را وادار کرد تا از چشم ضیعفش بیشتر استفاده کند . اگر به مدت چند هفته و یا چند ماه پوششی را بر روی چشم سالم قرار دهید  کودک مجبور است از چشم ضعیف ترش استفاده نماید و با انجام این روش  تنبلی چشم  به نحو مطلوبی درمان می شود .ممکن است جهت جلوگیری از برگشت  تنبلی چشم پزشک هم چنان بر قراردادن پوشش بر روی چشم سالم تاکید داشته باشد این شیوه عموما رایج ترین شیوه درمان تنبلی چشم به شمار می آید.

یکی دیگر از درمان های تنبلی چشم  استفاده از قطره‌ های چشمی یا عدسی‌ های مخصوص  می باشد این قطره ها و عدسی ها با  تار کردن بینایی چشم سالم‌ سبب فعالیت  بیشتر  چشم تنبل می شوند .راه درمان دیگر برای عارضه تنبلی چشم  تحریک نمودن و فعال کردن  چشم مبتلا با استفاده از روش های درمانی مختلف که به  روش «فعال درمان» معروف است  می باشد .استفاده از این روش توسط پزشک معالج ودر کلینیک های چشم پزشکی قابل انجام است . ممکن است برخی مشکلات زمینه ای مانند آب مروارید و یا عیوب انکساری چشم در ابتلا به تنبلی چشم دخیل باشد که ابتدا باید به درمان مشکلات زمینه ای چشم پرداخته و سپس تنبلی چشم را اصلاح کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *