خواص ریواس برای سلامت مو

ریواس گیاهی است خوراکی و ترش مزه با گل ها یی صورتی مایل به قرمز با ساقه ها یی ایستاده ، بدون برگ یا با برگهایی به طول 25 تا 40 سانتی متر و عرض 25 تا 50سانتی متر که عمدتا از ساقه های آن استفاده می شود . شربت این گیاه خاصیت خنک کننده و شادی آفرین دارد. کمپوت گل ریواس برای افزایش اشتها ، رفع مشکلات کبدی و درد معده مفید می باشد. همچنین مخلوط گل ریواس و گیاه مورد برای شست و شوی بدن بسیار مفید می باشد .

اثرات درمانی ریواس بر پوست ومو

برای درمان ریزش مو باید 20 گرم گل اروانه ، گل زوفا و حنا را همراه 40 گرم گل ریواس ، گل بابونه ، شنبلیله ی خشک و پرسیاوشان را با 200  گرم آرد نخود و مورد مخلوط نموده و نرم بسایید. 200 گرم مغز گردو، مغز بادام، مغز پسته و مغز فندق را ( هر کدام 200 گرم ) مخلوط کنید و نرم بکوبید. همه مواد را با هم مخلوط کرده و در هفته دو شب یک استکان از دارو را با دو عدد سفیده تخم مرغ و در صورت نیاز کمی آب خمیر کرده و بر پوست سر بمالید . سر را بپیچید و بخوابید و صبح سر را بشویید .

برای رفع چربی پوست سر نیز می توانید گل ریواس ، مورد ، گل بنفشه ، شنبلیله خشک ، پوست لیمو  و سدر را با نسبت مساوی مخلوط کرده و بسیار نرم بسایید . در حمام با آب گرم خمیر نموده و روی سر بگذارید و مدتی صبر کرده سر را بشویید و دوش بگیرید .

برای از بین بردن جوشهای سر باید پوست لیمو ترش خشک و گل ریواس و شاه تره و گل بنفشه و نیز شنبلیله خشک و مورد را نرم بسایید و روی سر ضماد کنید و پس از 30 تا 40 دقیقه بشویید . به این وسیله التهاب پوست سر از بین رفته و جوشی روی سر باقی نخواهد ماند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *