در وعده افطاری از چه خوراکی هایی استفاده کنیم ؟

ماه رمضان،  و هوای گرم  و ساعت های طولانی روزه داری  و عدم رعایت برخی نکات در وعده های افطار و سحری می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد .  در وعده افطار از غذاهای کم حجم اما مفید استفاده کنید نکته جالب اینکه افطار به زبان انگلیسی به معنای صبحانه است و می توانید از ترکیبات موجود در وعده صبحانه مانند نان و پنیر و خرما و ….بهره بجویید .روزه داران باید بتوانند افطار و سحری متعادلی داشته واز غذاهای سالم در این وعده ها استفاده کنند این مقاله به بررسی غذاهای مناسب برای افطار می پردازد.

 

وعده افطار چه بخوریم؟

خوراکی های مفید، مناسب وعده های افطار روزه داران 

1- ابتدا روزه  خود را با خوردن دو عدد خرما با یک لیوان آب جوش یا مایعات گرمی مانند چای یا شیر باز  کنید به خصوص اگر از سردرد یا سرگیجه رنج می بریدخرما می تواند این گونه سردردها را که  به خاطر کاهش قند خون است از بین ببرد.

2- مصرف مقدار کافی آب، آب میوه سالم یا ماست قبل از شروع به خوردن غذا، از کم شدن آب بدن جلوگیری می کند و میزان مایعات مورد نیاز و ضروری بدن در طی روز را تامین می کند .

3-مصرف سوپ در افطار  بهترین ماده غذایی محسوب می شود  زیرا معده را برای دریافت وعده غذایی اصلی آماده می کند و مایعات مورد نیاز را فراهم می سازد.

4-از سالاد در وعده افطارتان استفاده کنید چرا که سالاد  سرشار از ویتامین، مواد معدنی و فیبر است. هر چقدر سالاد شما غنی تر از کاهو گوجه فرنگی خیار هویج انواع کلم و جوانه ها  باشد باعث ایجاد احساس سیری در شما شده و به دلیل دریافت فیبر بالا از ابتلا به یبوست در ماه رمضان و کم آبی بدن مصون خواهید ماند .

5- در وعده غذایی اصلی خود مواد  حاوی کربوهیدرات  همچون برنج، پاستا، سیب زمینی و مواد  پروتئینی مختلف از جمله گوشت، مرغ یا ماهی را بگنجانید .

6-هنگام استفاده از مواد شیرین  تعادل را مد نظر داشته باشید و حجم خالی معده خود را به یکباره به مواد شیرین اختصاص ندهید تا دچار سیری کاذب نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *