راه های تسریع در رسیدن به کاهش وزن چیست؟

 

1– نوشیدن آب

قبل از باز كردن بسته چیپس‌، یك لیوان آب بنوشید. افراد اغلب گرسنگی را با تشنگی اشتباه می‌گیرند بنابراین می‌توانید به جای خوردن چیپس و دریافت كالری فراوان، یك لیوان آب یخ بنوشید. البته اگر نمی‌توانید آب ساده بخورید، می‌توانید آن را طعم‌دار یا یك فنجان چای میوه میل كنید.

2 – مصرف فلفل

افزودن انواع ادویه و فلفل باعث طعم‌دار شدن غذا خواهد شد و شما را راضی نگه‌خواهد داشت. مزه خاص غذاهای ادویه‌ای باعث تحریك حس چشایی‌ می‌شود و از خوردن بیش از اندازه جلوگیری می‌كند. مثلا وقتی هوس خوردن یك آبنبات شیرین می‌كنید، می‌توانید انواع تند آن را انتخاب كنید. به این ترتیب كالری كمتری دریافت خواهیدكرد.

3_مصرف پروتئین

پروتئین شما را سیر نگه می‌دارد، به‌خصوص در مقایسه با زمان‌هایی كه در وعده غذایی‌تان كربوهیدرات و چربی بیشتری وجود دارد. این عادت غذایی هم باعث حفظ بافت عضلانی بدن می‌شود و هم به سوختن چربی‌ها كمك می‌كند بنابراین همیشه مطمئن باشید منابع پروتئینی مانند فرآورده‌های دریایی، گوشت قرمز بدون‌ چربی، سفیده تخم‌مرغ، ماست، پنیر، سویا، انواع مغزها و لوبیا در وعده اصلی یا میان‌وعده‌هایتان وجود دارد.

راه های تسریع در کاهش وزن

4 – هرروز صبحانه بخورید

یكی از راه‌های موفقیت در رژیم لاغری آن است كه صبحانه بخورید و وزن كم كنید. بسیاری از مطالعه‌ها نشان داده‌اند این باور درست است. در واقع نخوردن صبحانه باعث می‌شود احساس گرسنگی كنید و در وعده‌های بعدی مانند ناهار و شام بیشتر غذا بخورید

5 – داشتن خواب کافی

هنگامی كه خود را از خواب كافی محروم كنید، بدنتان هورمون تحریك‌كننده اشتها (گرلین) را بیشتر ترشح می‌كند و ترشح هورمون لپتین (هورمونی كه احساس سیری را در شما ایجاد می‌كند) كم می‌شود. خوابیدن كافی شما را سیر نگه می‌دارد و مانع از خوردن یك میان‌وعده غیرضروری خواهدشد.

 

6 –مصرف میوه و سبزی تازه فراموش نشود

بهترین رژیم غذایی آن است كه در آن غذای زیادی باشد و باعث كاهش وزن شود. اگر میوه و سبزی بیشتری بخورید، كمتر احساس گرسنگی می‌كنید، موادمغذی بیشتری دریافت خواهیدكرد و فیبر زیادی به بدنتان می‌رسانید. به این ترتیب احساس سیری می‌كنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *