راه های خانگی جهت از بین بردن ترک پاشنه پا

1- استفاده از روغن زیتون 

استفاده از روغن زیتون سبب نرم و مرطوب شدن پوست می شود. بدین منظور  ابتدا پاهای خود را با سنگ پا بشویید و سپس پاهایتان را خشک کنید سپس کف پاهای خود را به روغن زیتون اغشته کرده و جورابی پایتان کنید و بگذارید روغن شب تا صبح به خورد پوستتان برود سپس صبح پاهایتان را بشویید جهت بهبودی این عمل را تازمان از بین رفتن کامل ترک های پا انجام دهید .

2-استفاده از لیموترش

لیموترش به علت دارا بودن خواص اسیدی از زبر شدن پوست پیشگیری می کند .  آبلیمو رو به طور مستقیم روی پاشنه پا بماید و  یا پاها رو در یه لگن آب گرم که کمی آبلیمو بهش اضافه شده به مدت چند دقیقه قرار دهید تا پاهایتان کاملا خیس و مرطوب شود سپس پاهایتان را سنگ پا بزنید و با صابون بشویید.

3- استفاده از گلاب

گلاب همراه با گلیسیرین ترکیبی مفید در از بین بردن ترک های کف پا می باشد .بنابراین جهت نرم شدن کف پایتان گلاب و گلیسیرین را به خوبی با هم مخلوط کرده (به مقدار برابر) و این مخلوط را شب ها  قبل از اینکه به رختخواببروید به کف پایتان بمالید .

 

راهکارهای خانگی درمان ترک پا

4- استفاده از وازلین

ابتدا پاهای خود را  رو به مدت ۲۰ دقیقه در آب گرم خیس کرده و سپس پاهایتان را خشک نمایید سپس از مخلوط وازلین و آبیک عدد  لیموترش محلولی بسازید و پاهایتان را با این محلول ماساژ دهید تا شاهد از بین رفتن ترک ها و نرم شدن پاهایتان باشید.

5-استفاده از سرکه سفید

خواص اسیدی سرکه سفید در نرم شدن پوست کف پا بسیار مفید است .بنابراین برای از بین بردن ترک های کف پا  یک چهارم فنجان سرکه سفید را در یک سطل آب گرم ریخته و پاهای خود را  برای کمتر از ده دقیقه درآن بگذارید و شروع به ماساژ دادن پاهایتان کنید . سپس پاهایتان را بشویید و خشک کنید و مرطوب کننده بزنید انجام این عمل بیشتر از یکبار در هفته سبب خشک شدن پوستتان می شود .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *