روش دارو دادن به نوزاد و شیرخوار

سلامت وب:  روش دارو دادن به نوزاد و شیرخوار بسیار اهمیت دارد تا موجب رفتن دارو به ریه کودک نشود.

بارها دیده شده است که مادر نوزاد یا شیرخوار خود را به پشت میخواباند و دارو را به حلق لو می ریزد. در چنین حالتی دارو معولا به حلق و لوله های ریه کودک می رود و حالت خفگی به کودک دست می دهد. در نوزادان و شیرخوارآن دارو را باید همراه با شیر و یا آب و به تدریج و کم کم به کودک داد. مثلا هنگام شیر خوردن ابتدا چند قطره از دارو گوشه دهان کودک بریزید و اجازه دهید که کودک چند مک به پستان مادر یا به شیشه شیر محتوی شیر یا آبمیوه یا آب شکر بزند و دارو را فرو دهد سپس مجددا چند قطره را به دهان کودک بریزید و این کار را تکرار کنید تا مقدار لازم دارو خورده شود به این روش کودک به راحتی بدون استفراغ و یا داخل شدن در ریه دارو را می خورد.

اگر کودک پس از خوردن دارو مقداری از دارو را استفراغ کرد باید همان مقدار از دارو را دوباره به او بدهید. اگر کودک تمام دارو خورده شده را پس از نیم ساعت استفراغ کرد باید تمام دارو را دوباره به او بدهید. اگر استفراغ کودک ادامه داشت و مخصوصا اگر استفراغ بر اثر تقلا و مقاومت کودک نباشد باید به پزشک اطلاع دهید.

روش دادنسلامت وب : دارو به کودکان بزرگتر

دارو دادن به کودکان بزرگتر

متاسفانه بیشتر داروهایی که در کشور ما مخصوص کودکان تهیه می شود بو و مزه خوبی ندارند و کودکان به سختی می خورند ولی در هر حال پدران و مادران به توصیه های زیر عمل کنند تا کودکان راضی به خوردن دارو شوند.

  • نوشابه یا آبمیوه ای که کودک دوست دارد تهیه کنید تا بعد از خوردن دارو به او بدهید.
  • به کودک بگویید بینی خود را بگیرد بعد دارو را بخورد، ولی هیچگاه شما بینی او را نگیرید.
  • به او بگویید این دارو سبب میشود که شما خوب شوید و به بازی کردن ادامه دهید
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *