درمان سکسکه

سکسکه چیست وچگونه آن را برطرف کنیم؟

به انقباضات‌ ناخودآگاه‌ و تکرار شونده  عضله‌ دیافراگم‌ سکسکه می گویند  .سکسکه بیماری نیست در این مطلب به بررسی علل ایجاد سکسکه و راه هایی برای درمان سکسکه می پردازیم:

علل ایجاد سکسکه

1-وجود عامل بیماری زایی در بدن

2-عوارض مصرف برخی داروها بر روی معده

3-پر بودن‌ معده‌

4-خنده‌ شدید

5- استفاده از مواد خیلی تند

سکسکه و راه های درمان آن

 

 

روش های طبی در درمان‌ سکسکه

در صورت ادامه سکسکه به مدت طولانی شما باید به پزشک مراجعه نمایید .«کلرپرومازین» «هالوپوریدول» یا «متوکلوپرامید» نمونه ای از دارو های تجویزی پزشک برای درمان سکسکه های طولانی  اند . اگر سکسکه با مصرف داروها قطع نشود آخرین  روش‌  درمان سکسکه های طولانی مدت و مزمن ، جراحی عصب فرنیک است.

 

روش های  درمان‌ خانگی سکسکه

در هنگام سکسکه  به بیـماران توصیـه می شود که آرامش خود را حفظ نمایند  و با استفاده از راهکار های زیر  سـطـح دی اکسید کربن خون را بـرای چند دقیقه بالا بـرده، تا تنفستان  به حالت طبیعی بازگردد.

1- نفستان را به مدت 10 ثانیه نگهدارید.

2- نفس کشیدن در داخل پاکت های کاغذی

3- نوشیدن یک لیوان آب سرد

4- خوردن یک قاشق شکر

5- گاز زدن به  یک تکه لیموترش

6- خوردن یک قاشق سرکه

7- یک تکه نان خشک را جویده سپس آن را قورت دهید.

 سکسکه در نوزادان 

 

سکسکه در نوزادان  مربوط به کوچک بودن معده و تکامل تدریجی معده می باشد . هنگامی که معده کوچکشان سریعا پر شود دچار سکسکه می شوند .یکی دیگر از علل سکسکه در نوزادان ، تغذیه از  شیشه می باشد . وقتی که سوراخ پستانک شیشه سوراخ درشتی داشته باشد  نوزاد هوای زیادتری را به همراه شیر می بلعد و این عمل سبب بروز سکسکه در نوزاد می شود. اگر دیدید سرشیشه بچه سوراخش گشاد شده است نسبت به تعویض آن اقدام نمایید سوراخ سر شیشه باید متناسب با سوراخ نوک سینه  باشد وسوراخ کوچکی را بر روی سر شیشه ایجاد کنید تا نوزادمان با بلعیدن هوا دچار سکسکه نشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *