شکلات تلخ چه خواصی دارد؟

1- سرشار از آنتی‌ اکسیدان‌ ها

آنتی‌اکسیدان‌ ها ترکیباتی هستند که به بدن انسان در مبارزه با بیماری و عفونت کمک می‌کنند و در حفظ قدرت سیستم ایمنی بدن نیز نقش دارند. شکلات تلخ یکی از  منابع خوب برای آنتی‌ اکسیدان‌ ها محسوب می‌شود. شکلات تلخ که کاکائو در آن به کمترین میزان فرآوری می‌شود می‌تواند به بدن شما در مبارزه با رادیکال‌های آزاد مضر کمک کند.

2- کاهش کلسترول

مصرف شکلات تلخ کلسترول بد (LDL) خون را  کاهش می‌دهد، در شرایطی که به افزایش سطوح کلسترول خوب (HDL) منتج می‌شود. افزون بر این، شکلات تلخ به کاهش مقاومت به انسولین کمک می‌کند.این ماده در کاهش میزان پلاک‌های مضر که در شریان‌ها جمع می‌شوند موثر است که خطر ابتلا به بیماری قلبی را در بلند مدت کاهش می‌دهد. توصیه می‌شود هر هفته دو بار شکلات تلخ مصرف کنید تا به صورت موثر از قلب خود محافظت کنید.

خواص شکلات تلخ

3-کمک به بهبود جریان خون

آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام فلاوانول‌ها در شکلات تلخ وجود دارند که می‌توانند به تحریک دیواره شریان‌ها کمک کنند. در نتیجه این تحریک، پوشش داخلی شریان‌ها اکسید نیتریک تولید می‌کند که آرامش و شل شدن شریان‌ها را به همراه داشته و این شرایط به کاهش فشار خون و بهبود جریان خون منجر می‌شود.

4- بهبود عملکرد مغز

دلیل مفید بودن شکلات برای عملکرد مغز این است که دریافت منظم فلاوانول‌های کاکائو می‌تواند اثر سودمندی بر عملکرد شناختی داشته باشند. این فلاوانول‌ها ترکیبات آنتی‌اکسیدانی هستند که جریان خون به سمت مغز را افزایش می‌دهند که این شرایط به عملکرد هر چه کارآمدتر مغز کمک می‌کند.

5- زیبایی و سلامتی پوست

فلاوانول‌ها می‌توانند نه تنها از سیستم ایمنی بدن شما محافظت کنند، بلکه برای پوست نیز مفید هستند. با بهبود جریان خون، ترکیباتی که در شکلات تلخ یافت می‌شوند به تراکم و هیدراتاسیون پوست نیز کمک می‌کنند.پرتوهای فرابنفش از عوامل آسیب رسان به پوست و قرمزی آن محسوب می‌شوند. ترکیبات موجود در شکلات تلخ کمترین میزان پرتوهای فرابنفش که به پوست آسیب می‌زنند را افزایش می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *