هویج و پیشگیری از سکته قلبی

قدرت هویج در پیش گیری از سکته قلبی

در سال 2005 نتایج حاصل از تحقیق تاثیر بتاکاروتن در جلوگیری از سکته قلبی که بر روی 1168 نفر فرد مسن انجام شده بود، منتشر شد. طبق این تحقیقات بتاکاروتن خالص به خاطر داشتن ویژگی آنتی اکسیدانی بر سلامت عمومی بدن تاثیر مثبت داشته و سبب کاهش مرگ و میر ناشی از سکته قلبی می شود.

هویج و پیشگیری از سکته قلبی

سبزی که بیش ترین بتاکاروتن را دارد هویج است. علاوه بر بتاکاروتن در آب هویج تازه تعداد زیادی ماده موثر جلوگیری کننده از سکته قلبی وجود دارد. به عبارت دیگر آب هویج تازه نسبت به بتاکاروتن خالص دارای قدرت بیش تری در جلوگیری از بروز سکته قلبی می باشد.

برای کسانی که در خطر ابتلا به سکته قلبی هستند توصیه میکنیم آب هویج تازه را فراموش نکنند. مهمترین فاکتورهای خطر ایجاد سکته قلبی عبارتند از سختی دیواره رگ ها، کلسترول بالا و تری گلیسیرید بالا. در آب هویج تازه دست کم سیزده ماده موثر علیه انسداد رگ ها وجود دارد. علاوه بر این چه برای کاهش کلسترول و چه علیه تری گلیسرید بالا مواد موثر بسیاری نقش فعال ایفا می کنند. ماده هراکلنین موجود در آب هویج نقش مهمی در جلوگیری از لخته شدن خون بازی می کند و بدین ترتیب سبب جریان راحت تر خون در رگ ها شده و فشار وارده بر قلب را کاهش می دهد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *