مصرف روغن های مفید راز سلامتی

1- روغن نارگیل

این روغن همچنین برای کسانی که به دنبال کاهش یا کنترل وزنشان هستند مناسب است.اسیدهای چرب موجود در آن به سوخت و ساز کلی بدن سرعت داده و در مقایسه با چربی های زنجیره بلند،انرژی بیشتری برایمان فراهم می کند. همچنین مصرف این روغن به کاهش اختلالات عصبی کمک کرده و به طور قابل توجهی مشکلات شایع پوستی را درمان می کند.روغن نارگیل برای کمرنگ کردن جای زخم ها در بدن هم مناسب است.

خواص روغن نارگیل

2-روغن سیاه دانه

این روغن یک ماده غذایی طبیعی است که به متعادل کردن غلظت اسیدهای چرب امگا 3، 6 و 9 کمک می کند.  این روغن می تواند باعث سلامتی قلب و بهبود عملکرد قلبی عروقی شود.روغن سیاهدانه   تاثیراتی هم روی مو،پوست و ناخن دارد،و افرادی که به طور منظم از آن استفاده می کنند می گویند موهایشان ضخیم تر و درخشان تر،پوستشان نرم تر و ناخن هایشان قوی تر شده است.

خواص روغن سیاه دانه

 

3- روغن دانه کتان

این روغن حاوی بالاترین غلظت اسید های چرب امگا 3 بوده و مصرف مقدار درست آن سلامتی قلبی عروقی را بهبود داده و اثرات پیشگیرانه ای در برابر رشد تومور در روده بزرگ دارد.

 

خواص روغن کتان

4-روغن آواکادو

این روغن به دلیل فواید آن روی پوست شهرت دارد.علاوه بر تغذیه پوست،باعث رطوبت و محافظت از چربی های طبیعی آن می شود.سطح قابل توجه آنتی اکسیدان در آن به نرمی پوست کمک می کند.

خواص روغن آووکادو

5-روغن ماهی

مسلما بهترین نوع چربی،روغن تولید شده توسط ماهی های روغنی است که حاوی بالاترین غلظت امگا 3 هستند،و ثابت شده است که این ماهی ها باعث سلامت قلب و مغز شده و سیستم اسکلت بدن را بهبود می دهند.

خواص روغن ماهی

6-روغن زیتون

این روغن بخش جدایی ناپذیر رژیم غذایی مدیترانه ای است که با شادابی،طول عمر و کاهش ابتلا به بیماری های مزمن است.روغن زیتون به دلیل فوایدی از جمله بهبود عملکرد قلبی عروقی و عملکرد شناختی در مغز و حفظ جریان خون با ارزش است.

خواص روغن زیتون

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *