مصرف چه موادی در درخشان کردن پوست موثر است؟

 

با مصرف این مواد غذایی  در برنامه غذایی خود می توانید پوست درخشانی داشته باشید:

مواد موثر در درخشان کردن پوست

1-زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ با دارا بودن سطح بالایی از ویتامین B، ویتامین A، ویتامین C و سلنیوم ماده مفیدی جهت درخشان کردن پوست محسوب می شود .  زرده تخم مرغ با داشتن پروتئین فراوان در فرآیند کلاژن سازی پوست می تواند نقش به سزایی داشته باشد . گروه ویتامین های  ب نیز می توانند نقش عمده ای در زیبایی، سلامت پوست، مو و ناخن داشته باشند . جهت داشتن پوستی درخشان  علاوه بر مصرف زرده تخم مرغ در غذاهای روزانه می توانید از ماسک زرده تخم مرغ نیز استفاده کنید بدین منظور یک عدد زرده تخم مرغ را آنقدر با چنگال به هم بزنید  تا کف کند. سپس آن را بر روی پوست خود  بگذارید پس از 15 دقیقه صورتتان را پاک کنید و شاهد معجزه زرده تخم مرغ در درخشان کردن پوستتان باشید.

2-لیمو ترش

لیمو ترش منبع غنی از  از ویتامین C می باشد  و به بدن در حفظ تعادل الکترولیت های سدیم و پتاسیم سلول ها  کمک می کند و با خواص آنتی اکسیدانی خود در کلاژن سازی کاهش چین وچروک ودرخشان سازی پوست موثر می باشد .لیمو ترش سبب باز سازی و جوان سازی سلول های مرده پوست می شود .نوشیدن یک لیوان آب ولرم به همراه لیمو ترش می تواند اثرات مفیدی در پاکسازی پوست صورت و روده ها داشته باشد  .شما جهت روشن کردن پوستتان حتی می توانید آب لیمو را بر روی پوست خود بمالید و بعد  از ۵ الی ۱۰ دقیقه صورتتان را بشویید .

3-خیار

خیار با خواص بسیاز زیاد برای  به پوست ،میوه بسیار مفیدی جهت  تغذیه ، مرطوب کردن و آبرسانی  و سفت کردن  پوست می باشد . آنزیم های موجود در خیار سبب از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود  و در تولید سلول های تازه پوست نقش مهمی را ایفا می کند .

4- غذا های دریایی

مصرف غذاهای دریایی دو بار در هفته با داشتن سطح بالای امگا 3 سبب از بین رفتن التهابات پوستی و تمیز و مرطوب نمودن پوست می شود . ماهی سالمون  وآزاد و ساردین بهترین نوع ماهی دارای اسید چرب امگا 3،پروتئین و سلنیوم و ویتامین د  و مس  می باشد. این مواد می توانند از  پوست در برابر  اشعه های مضر آفتاب محافظت  کنند. و در کلاژن سازی پوست مشارکت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *