موهایتان را درست شامپو بزنید

یکی از مهم ترین موارد در مراقبت از مو ها شست وشوی اصولی آن ها است.اگر در انتخاب شامپو و نحوه شست وشوی اصولی مو ها دقت نکنید موهایتان به مرور زمان خشک شده و آسیب می بینند.

1-یک سر دوش فیلتر دار بخرید

مواد شیمیایی و معدنی که در آب لوله کشی وجود دارند باعث کم رنگ شدن وخشک شدن مو ها می شوند .با استفاده از سر دوش فیلتر دار می توانید از شر مواد معدنی آسیب رسان خلاص شوید.

2-ابتدا موهایتان را با آب گرم خیس کنید

پیش از آغشته کردن موها با شامپو باید ان ها را با آب گرم خیس کنید.این کار سبب کنار هم قرار گرفتن کوتیکول های مو و زدوده شدن آلودگی ها می شود.

3- مقدار شامپوی مصرفی را کم کنید 

شامپو ماده ای است که چربی را از مو می زداید آلودگی مو ها نوعی چربی است و شامپو ضمن زدودن این الودگی ها بخشی از روغن مفید روی مو ها را از میان می برد .برای جلوگیری از نابود شدن چربی مفید مو ها مقدار اندکی شامپو به اندازه یک سکه یا گردو به سرتان بزنید.

اصول شامپو زدن به موها

4-موهایتان را با آب داغ نشویید

آب داغ اثری دو گانه دارد .از یک سو موها را خشک می کند و رنگش را می برد و از سوی دیگر باعث افزایش چربی کف سر می شود که نتیجه اش چرب شدن تدریجی موها است.

5-موهایتان را چنگ نزنید

پس از پخش کردن شامپو باید مو ها را با ملایمت ماساژ داد و از افزایش ترشح چربی پوست سر جلوگیری کرد.

6-شامپو را به ریشه بزنید

لازم نیست به هنگام شست وشو ساقه مو ها به شامپو آغشته شود پخش کردن مقدار اندک شامپو بر روی پوست سر کافی است.

7-دو بارشامپو نزنید

برخی از آرایشگران توصیه می کنند که مو هایتان را دوبار بشویید ولی عملی کردن این توصیه سبب از میان رفتن چربی پوست سر و آسیب دیدن موها می شود

8-مو ها را با آب سرد نشویید

آب سرد باعث بسته شدن منافذ بین کوتیکول ها می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *