علت مینیر

ناگفته های بیماری مینیر

افزایش فشار مایع درونی گوش داخلی  سبب بروز  بیماری به نام مینیر می شود . این بیماری عارضه ای در گوش داخلی بوده ومعمولا  در سنین ۲۰ تا ۶۰ سالگی اتفاق می افتد . شانس ابتلا به  این بیماری در زن و مرد یکسان می باشد .علت اصلی این بیماری  هنوز ناشناخته است و عامل ارث در  ابتلا به این بیماری نقش عمده ای دارد در این مطلب شما را با نشانه های این بیماری و درمان آن آشنا می نماییم.

علایم  ابتلا به بیماری مینیر:

۱) احساس گرفتگی و  پر بودن گوش

2- بروز سرگیجه های غیر قابل تحمل

۲) وزوز کردن گوش

۳) كاهش حس شنوائی

4)  احساس تهوع

5)اختلال در هوشیاری

چه عواملی سبب تشدید این بیماری می شوند ؟

1)وجود هر نوع  آلرژی در بدن

2) ابتلا به اختلالات متابولیسم و دیابت

3) ابتلا به  میگرن

4)وجود  عفونت های ویروسی در بدن

آشنایی با بیماری مینیر

این بیماری چگونه تشخیص داده می شود؟

بیمار با احساس سنگینی و پری گوش و داشتن حملات سرگیجه به پزشک مراجعه می کند سرگیجه هایی که از چند دقیقه تا چند ساعت  طول می‌كشد. پزشک مربوطه پس از بررسی گوش داخلی شست وشوی گوش را تجویز نموده و سپس تست عدم تعادل برای بررسی ابتلا به این بیماری برای بیمار انجام می شود .

راه درمان این بیماری چیست؟

۱) درمان دارویی :

پس از تشخیص اینکه به منییر مبتلا هستید یکی از داروهایی که پزشک برای شما تجویز می نماید دارویی به نام بتا هیستینگ نوع ایرانی و بتاسرک که نوع خارجی همین قرص می باشد است.همچنین در صورت داشتن تهوع و استفراغ دارو های ضد تهوع نیز برای شما تجویز می شود .

۲) رژیم غذایی:

مصرف کم آب و مایعات و عدم استفاده از نمک ، استفاده از  غذا های حاوی پروتئین مانند  (گوشت و حبوبات) و غذاهای پتاسیم‌ دار مانند (گوجه‌فرنگی ، موز، آلو ،پرتقال ) تا 75 درصد می تواند سبب بهبود این بیماری شود .

به چه پزشکی برای درمان این بیماری باید مراجعه کرد ؟

در صورت بروز سرگیجه و عدم تعادل  و احساس پری گوش وسایر علایم ذکر شده در بالا حتما به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه فرمائید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *