خواص حنا

درمورد فواید حنا برای مو چه می دانید؟

در زمان های قدیم از حنا  به عنوان ضد ریزش مو استفاده می نمودند. حنا با درمان  کوتیکول های مو  در بهبود سلامت ریشه مو و حفاظت از مو ها موثر است  حنا  با متعادل نگه داشتن PH پوست سر  از ریزش موی زودرس ، شوره و خشکی  وسفیدی زودرس مو جلوگیری کرده و سبب درخشان شدن مو ها می شود .

 

مصرف حنا در طب سنتی برای رشد مو ها

خواص حنا برای مو ها 

با مصرف حنا نرمی را به مو هایتان هدیه کنید . حنا موهایتان  را شفاف  و  نرم می سازد. بهترین راه جهت استفاده از فواید حنا ترکیب حنا با ماست می باشد تا خمیری تشکیل شود سپس سپس آن را به سرتان بمالید . ماست  به علت دارا بودن اسید لاکتیک از خشکی مو جلوگیری کرده  و سبب درخشندگی  مو های شما می شود.

 

راهنمای استفاده از حنا

در ظرفی مقداری  روغن خردل بریزید سپس تعدادی برگ حنا را خردکرده و به  آن اضافه کنید.تخم شنبلیله را کوبیده و به مخلوط بالا اضافه نمایید ظرف را روی حرارت گذاشته تا بجوشد زمانی که رنگ مخلوط شما قهوه ای مایل به قرمز شد حنای شما برای مصرف آماده است شعله را خاموش کنید و اجازه دهید تا این مخلوط سرد شود سپس این مخلوط را صاف کرده و درون شیشه ای بریزید.هنگام مصرف این مخلوط مقداری ماست و آبلیمو را می توانید برای درخشش بیشتر مو هایتان به این مخلوط اضافه کنید پس از اینکه این مخلوط را به سرتان مالیدید خوب ماساژ دهید و اجازه بدهید تا این مخلوط 2 ساعت بر روی پوست سرتان بماند سپس سرتان را با آب گرم بشویید.اگر از حنا به جهت افزایش رشد مو ها یتان استفاده می نمایید  باید آن را به صورت ذکر شده در بالا  و به طور منظم  و مداوم به کف سر خود بمالید. همچنین مالیدن مخلوط برگ های له شده حنا  با روغن زیتون به موی سر در رشد موها موثر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *