نمک چگونه سلامتی شما را تهدید می کند؟

1-نمک و افزایش فشار خون

نمک می‌تواند سبب افزایش  فشار خون شما شده و شما را تا مرز  سکته یا نارسایی‌ های قلبی ببرد . ابتلا به فشارخون علایمی ندارد و از آن به قاتل خاموش یاد می شود .با کاهش مصرف نمک و  ورزش منظم  می توانید خطر ابتلا به این بیماری خاموش را کنترل کرده و از عواقب آن در امان بمانید.

2-نمک و خطر ابتلا به سرطان معده

هلیکو باکتر پیلوری، باکتری است که می تواند در ابتلا به  سرطان یا زخم معده عامل موثری باشد . نمک به آستر معده‌ی شما آسیب رسانده و آن را در برابر این باکتری آسیب پذیر می‌سازد در نتیجه ریسک ابتلا به سرطان معده را در شما افزایش می دهد .همچنین  با کاهش مصرف نمک،  نفخ معده‌تان کاهش می یابد.

3- نمک و افزایش وزن

مصرف  نمک زیاد سبب تشنه شدن شما و در نتیجه تمایل شما به  استفاده از مایعات شیرین شده و همین امر سبب بروز چاقی و افزایش وزن خواهد شد.

عوارض مصرف نمک زیاد برای سلامتی

4-نمک و بروز مشکلات کلیوی

سنگ کلیه توام با  فشار خون بالا بیماری دردناکی است که در اثر مصرف بالای نمک به آن دچار می شویم .مصرف نمک زیاد سبب می شود تا کلیه نتواند به درستی کار کند  لذا کلسیم اضافه از طریق ادرار دفع نشده و منجر به تشکیل سنگ های کلیه شود .

5-نمک و پوکی استخوان

برنامه غذایی پر نمک، باعث کاهش کلسیم و جذب بالای  سدیم شده  و افزایش سدیم منجر به ضعف استخوان ها می شود .پس مصرف نمک زیاد  با تضعیف استخوان ها عامل مهمی جهت پوکی استخوان به شمار می آید.

6- نمک و ابتلا به آسم

اگر چه نمک مستقیما مسبب بوجود آمدن تنگی نفس نیست، اما عامل بالقوه ای برای افزایش علامت‌ های آسم است.  مصرف متعادل نمک کمک خواهد کرد تا احتمال ابتلا به انواع بیماری ها کاهش یابد. بخاطر داشته باشید نمک بیشتر برای مزه است لذا از زیاده روی در مصرف آن بپرهیزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *