مصرف این سبزیجات را فراموش نکنید

1-شاهي

شاهي يا همان تره‌تيزک با  طعم نسبتا تند و تيزي  که دارد  در لیست سبزی خوردن به چشم می خورد و خواص زیادی دارد. این سبزی در مقایسه با کلم برگ، برگ چغندر و  کاهو  از جایگاه ویژه ای برخوردار است .  شاهي سرشار از ويتامين A بوده و در سلامت چشم و استخوان های شما نقش مفیدی دارد. شاهی با دارا بودن مقادیر بالایی از ويتامين C در تقویت  سيستم ايمني و پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان و سلامت و سفتی پوست سبزی مفیدی محسوب می شود . ويتامين k و کلسيم  موجود در شاهی سبب  تقويت استخوان‌ ها شده و پروتئین موجود در این سبزی آن را تبدیل به سبزی کم کالری نموده است که در رژیم های کاهش وزن می توان از آن استفاده کرد.

خواص شاهی

2-جعفري

اين سبزي معطر سرشار از ويتامين A،C،K  و مواد معدنی هم چون  آهن، کلسيم، پروتئين و پتاسيم مي‌باشد.  پتاسيم  موجود در جعفری سبب  کنترل فشارخون شده و  دو فنجان جعفري خردشده فقط حاوي  ۳۵ کيلوکالري است. از جعفری در راه رسیدن به تناسب اندامتان بهره بگیرید و از خواص بی نظیر آن استفاده کنید.

خواص جعفری

3-کاسني

کاسنی حاوی ويتامين C،K، کلسيم، آهن، زينک، پتاسيم و اسيدفوليک می باشد .اين سبزي جزو سبزيجات تردي است که طعم آن کمي‌شيرين بوده و به نوعي شبيه طعم فندق است. هر برگ از اين سبزي فقط ۱ کيلوکالري دارد. کاسنی  منبع خوب ويتامين B محسوب مي‌شود که به بدن کمک مي‌کند تا از انرژي به دست آورده از مواد غذايي استفاده کند و يا از آنها انرژي توليد کند.

 

خواص کاسنی

4- فلفل دلمه‌اي

اين سبزي داراي دو ماده مغذي لازم و ضروري  یعنی  ويتامين C و A  می باشد که در  تقويت سيستم ايمني بدن موثر است . ميوه‌ ها و سبزيجات ديگري مانند توت‌ فرنگي، پرتقال و گريپ‌ فروت که جزو بهترين منابع تامين کننده ويتامين C هستند در مرتبه بعد از فلفل دلمه‌اي  قرار می گیرند .

 

خواص فلفل دلمه

5-کدوتنبل

کدوتنبل سرشار از ويتامين‌هاي A،C،B و E و همچنين پتاسيم و برخي از فيبرهاي غذايي سيرکننده مي‌باشد. اين سبزي از اواخر تابستان يا اوايل پاييز به بازار مي‌آيد. تخمه کدوتنبل سرشار از پروتئين است. آنها را شسته و تميز کنيد. بو بدهيد و به عنوان ميان‌ وعده ميل کنيد.

خواص کدو تنبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *