مصرف این سبزیجات را فراموش نکنید

1-شاهی

شاهی یا همان تره‌تیزک با  طعم نسبتا تند و تیزی  که دارد  در لیست سبزی خوردن به چشم می خورد و خواص زیادی دارد. این سبزی در مقایسه با کلم برگ، برگ چغندر و  کاهو  از جایگاه ویژه ای برخوردار است .  شاهی سرشار از ویتامین A بوده و در سلامت چشم و استخوان های شما نقش مفیدی دارد. شاهی با دارا بودن مقادیر بالایی از ویتامین C در تقویت  سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان و سلامت و سفتی پوست سبزی مفیدی محسوب می شود . ویتامین k و کلسیم  موجود در شاهی سبب  تقویت استخوان‌ ها شده و پروتئین موجود در این سبزی آن را تبدیل به سبزی کم کالری نموده است که در رژیم های کاهش وزن می توان از آن استفاده کرد.

خواص شاهی

2-جعفری

این سبزی معطر سرشار از ویتامین A،C،K  و مواد معدنی هم چون  آهن، کلسیم، پروتئین و پتاسیم می‌باشد.  پتاسیم  موجود در جعفری سبب  کنترل فشارخون شده و  دو فنجان جعفری خردشده فقط حاوی  ۳۵ کیلوکالری است. از جعفری در راه رسیدن به تناسب اندامتان بهره بگیرید و از خواص بی نظیر آن استفاده کنید.

خواص جعفری

3-کاسنی

کاسنی حاوی ویتامین C،K، کلسیم، آهن، زینک، پتاسیم و اسیدفولیک می باشد .این سبزی جزو سبزیجات تردی است که طعم آن کمی‌شیرین بوده و به نوعی شبیه طعم فندق است. هر برگ از این سبزی فقط ۱ کیلوکالری دارد. کاسنی  منبع خوب ویتامین B محسوب می‌شود که به بدن کمک می‌کند تا از انرژی به دست آورده از مواد غذایی استفاده کند و یا از آنها انرژی تولید کند.

 

خواص کاسنی

4- فلفل دلمه‌ای

این سبزی دارای دو ماده مغذی لازم و ضروری  یعنی  ویتامین C و A  می باشد که در  تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است . میوه‌ ها و سبزیجات دیگری مانند توت‌ فرنگی، پرتقال و گریپ‌ فروت که جزو بهترین منابع تامین کننده ویتامین C هستند در مرتبه بعد از فلفل دلمه‌ای  قرار می گیرند .

 

خواص فلفل دلمه

5-کدوتنبل

کدوتنبل سرشار از ویتامین‌های A،C،B و E و همچنین پتاسیم و برخی از فیبرهای غذایی سیرکننده می‌باشد. این سبزی از اواخر تابستان یا اوایل پاییز به بازار می‌آید. تخمه کدوتنبل سرشار از پروتئین است. آنها را شسته و تمیز کنید. بو بدهید و به عنوان میان‌ وعده میل کنید.

خواص کدو تنبل

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *