هشدار های زیر را جدی بگیرید

حتما برای شما هم پیش آمده که درد کمي را در يکي از نقاط بدن حس کنید، اما به علت کمي درد، ویا مشغولیت های روزمره آن را فراموش کرده ومی گوییم خودش خوب می شود.

علائم سرطان چیست؟

اما این هشدارها را که ما برایتان بیان می کنیم حتما جدی بگیرید

1- کاهش وزن ناگهاني

‌اگر يک دفعه ديديد بدون تلاش یا گرفتن رژیم کاهش وزن چشمگیری داشته اید  بهتر است سري به پزشکتان بزنيد.  يکي از نشانه‌هاي شايع بيماري سرطان روده بزرگ، کاهش وزن ناگهاني و بدون برنامه قبلي است،  البته کاهش وزن ناگهاني مي‌تواند يکي از علايم بيماري قند هم باشد.

2-تکرر ادرار

اگر شب‌ها بيش از دو يا سه بار  دفع ادرار دارید و در طول روز هم بايد به طور مرتب به دستشويي برويد، ممکن است دچار توده های سرطانی شده باشید البته این یکی از بدترین حالات ممکن است ، اما حتما برای بررسی صحت وسقم این موضوع  به پزشک مراجعه کنيد.همچنین پر اداري مي‌تواند نشانه بيماري ديابت باشد به‌خصوص اگرهمراه با احساس تشنگي باشد.

 

نشانه های زیر را جدی بگیرید

3-نفخ شکم

پزشکان مي‌گويند که نفخ شکم  هرروز وبه مدت طولانی مي‌تواند به علت وجود توده‌اي در رحم باشد.اين توده ممکن است باعث درد نشود اما باعث احساس ناراحتي در شکم مي‌شود. همچنین  تغيير در اشتها و همينطور عدم جذب درست غذا که منجر به اسهال يا استفراغ  دایمی مي شود، مي‌تواند از علايم بيماري‌هاي جدي مثل سرطان روده يا شکم باشد.

4-خستگي مداوم

اگر دایما احساس خستگی می کنید  و حتي بعد از استراحت و يک خواب مفصل هم از بين نرفت، به پزشک مراجعه کنید. خستگي دائم مي‌تواند بر اثر  سرطان رحم يا سرطان دستگاه گوارش  کم‌خوني ،کم کاري غده تيروئيد، افسردگي يا ديگر اختلالات خلقي بوجود آيد.

5-دردهای لگنی

اگر دردهاي ناگهاني، کوتاه يا دراز مدت، در لگن خود احساس مي‌کنيد بدون اينکه آسيبي به ستون فقراتتان وارد آمده باشد بايد بلافاصله به پزشک متخصص مراجعه کنيد و از آنها بخواهيد غير از عکس برداري از استخوان، آزمايش خون هم از شما بگيرند. گاهي اوقات درد لگن به خاطر وجود توده‌هاي سرطاني در استخوان يا حتي سرطان خون مي‌تواند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *