هشدار های زیر را جدی بگیرید

حتما برای شما هم پیش آمده که درد کمی را در یکی از نقاط بدن حس کنید، اما به علت کمی درد، ویا مشغولیت های روزمره آن را فراموش کرده ومی گوییم خودش خوب می شود.

علائم سرطان چیست؟

اما این هشدارها را که ما برایتان بیان می کنیم حتما جدی بگیرید

1- کاهش وزن ناگهانی

‌اگر یک دفعه دیدید بدون تلاش یا گرفتن رژیم کاهش وزن چشمگیری داشته اید  بهتر است سری به پزشکتان بزنید.  یکی از نشانه‌های شایع بیماری سرطان روده بزرگ، کاهش وزن ناگهانی و بدون برنامه قبلی است،  البته کاهش وزن ناگهانی می‌تواند یکی از علایم بیماری قند هم باشد.

2-تکرر ادرار

اگر شب‌ها بیش از دو یا سه بار  دفع ادرار دارید و در طول روز هم باید به طور مرتب به دستشویی بروید، ممکن است دچار توده های سرطانی شده باشید البته این یکی از بدترین حالات ممکن است ، اما حتما برای بررسی صحت وسقم این موضوع  به پزشک مراجعه کنید.همچنین پر اداری می‌تواند نشانه بیماری دیابت باشد به‌خصوص اگرهمراه با احساس تشنگی باشد.

 

نشانه های زیر را جدی بگیرید

3-نفخ شکم

پزشکان می‌گویند که نفخ شکم  هرروز وبه مدت طولانی می‌تواند به علت وجود توده‌ای در رحم باشد.این توده ممکن است باعث درد نشود اما باعث احساس ناراحتی در شکم می‌شود. همچنین  تغییر در اشتها و همینطور عدم جذب درست غذا که منجر به اسهال یا استفراغ  دایمی می شود، می‌تواند از علایم بیماری‌های جدی مثل سرطان روده یا شکم باشد.

4-خستگی مداوم

اگر دایما احساس خستگی می کنید  و حتی بعد از استراحت و یک خواب مفصل هم از بین نرفت، به پزشک مراجعه کنید. خستگی دائم می‌تواند بر اثر  سرطان رحم یا سرطان دستگاه گوارش  کم‌خونی ،کم کاری غده تیروئید، افسردگی یا دیگر اختلالات خلقی بوجود آید.

5-دردهای لگنی

اگر دردهای ناگهانی، کوتاه یا دراز مدت، در لگن خود احساس می‌کنید بدون اینکه آسیبی به ستون فقراتتان وارد آمده باشد باید بلافاصله به پزشک متخصص مراجعه کنید و از آنها بخواهید غیر از عکس برداری از استخوان، آزمایش خون هم از شما بگیرند. گاهی اوقات درد لگن به خاطر وجود توده‌های سرطانی در استخوان یا حتی سرطان خون می‌تواند باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *