ورزش های مفید در روند کاهش وزن کدامند؟

همان طور که می دانید گرفتن رژیم غذایی به تنهایی در کاهش وزن موثر نیست بلکه همراهی این رژیم با برنامه های ورزشی مناسب در کاهش وزن و چربی سوزی موثر بوده و می تواند سبب لاغر شدن شما شود انجام دادن ورزش های هوازی نه تنها سبب بهبود گردش خون و بهبود فعالیت قلب می شود بلکه در تناسب اندام شما نقش اساسی دارد .در این مقاله به معرفی چند ورزش مفید در راستای کاهش وزن پرداخته ایم.

 

ورزش های مفید در راه تناسب اندام

1-بدمینتون 

این ورزش با استفاده از توپ و راکت و دویدن به اطراف و جنب و جوش زیاد یک ورزش موثر برای تقویت قلب محسوب می شود .این ورزش در متناسب شدن عضلات پاها و ران مفید بوده و ع تاثیر مثبتی  در کاهش وزن دارد . با انجام این ورزش می توانید  تا 800 کالری در ساعت را بسوزانید.

2-شنا 

یکی از بهترین ورزش ها برای کاهش وزن شنا می باشد.شنا کردن یک ورزش هوازی محسوب شده و برای سلامت قلب نیز مفید است.شنا کردن و بالا و پایین رفتن در آب استخر به مدت یک ساعت باعث سوزاندن 800 کالری شده و تقریبا همه عضلات بدن را متناسب می کند.

3-دوچرخه سواری 

دوچرخه سواری علاوه بر یک تفریح لذت بخش یک ورزش کالری سوز بسیار مناسب می باشد و انجام آن بسیار ساده می باشد.با دوچرخه سواری ( البته به سرعت شما در حین دوچرخه سواری بستگی دارد) می توانید تا میزان  500 تا 1000 کالری در ساعت بسوزانید و به تناسب اندام برسید.

4-ایروبیک 

بسیاری از ورزش های موثر در کاهش وزن به نوعی با ایروبیک همراه هستند .حرکات ایروبیک باعث اصلاح و قوی تر شدن عضلات پاها ، ران ها و باسن می شود ( این مناطق در  اغلب خانم ها دارای چربی اضافی می باشد). این ورزش را یک ساعت در روز انجام دهید و مطمئن باشید تاثیر آن را در طول 2 هفته خواهید دید.میزان کالری سوزی ایروبیک  800 کالری در ساعت می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *