کنترل خشم کودکان

پرت کردن وسایل توسط کودکان را چگونه برطرف کنیم؟

کودک پرتاب کردن اشیا را  دوست دارد و از این موضوع می توانیم جهت  آموزش دادن  این که پرتاب چه وسایلی خطرناک و یا کم خطر است به فرزندمان استفاده کنیم .اگر کودک شما شی یا وسیله ای را پرتاب کرد یا سریعا  وسیله را از دسترس او خارج کنید و یا به آن توجه نکنید چرا که با توجه کردن وانجام عکس العمل نا مناسب سبب تقویت این رفتار در سمت منفی خواهید شد.می توانید پس از اینکه وسیله را پرتاب کرد آن را بردارید و به او بدهید تا این روند شکل بازی به خود گیرد .شما باید به کودکتان بگویید اگر وسیله درست و بی خطری را بردارد می تواند آن را پرت کند مثلا توپ کوچک و یا یک بالشت کوچک نرم می تواند غریزه پرتاب کردن را در او ارضا نماید.

پرتاب وسایل توسط کودک

هنگام پرتاب وسایل چه کنیم؟

1-خاصیت جابجایی:

اگر کودک شما موبایلتان  را برای پرتاب کردن انتخاب نموده است با حفظ آرامش  خود آن را از دستش گرفته و به او بگویید موبایل  را پرت نمی کنند  به جای موبایل این توپ را  بگیر وحالا توپ را پرت کن.

2-نادیده گرفتن برخی از حرکات کودک:

اگر کودک برای تخلیه خشم و عصبانیت خود وسیله ای را پرتاب می کند از این عمل او چشم پوشی کنید ، چرا که اگر به این رفتار او توجه نمایید کودک شما برای جلب توجه شما مجددا این عمل را تکرار می کند.

3-عصبانی نشوید:

با تغییر آهنگ صدایتان ناراحتیتان را از پرتاب وسایل ابراز کنید اما هرگز عصبانیت را در صدایتان نشان ندهید و با جدیت او را از پرتاب وسایل خطرناک منع کنید.

4-با کودکتان بازی کنید:

برای آموزش این که وسایل پرتاب شده را خودش باید جمع کند با کودکتان  روی زمین بنشینید و به شیوه مسابقات از او بخواهید که وسایلی را که پرتاب کرده است اگر زود جمع کند برنده مثلا یک شکلات می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *