پستانک خوب یا بد

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده است که به کودکمان پستانک بدهیم یانه پستانک خوب است یابد فواید ومضرات پستانک چیست در گذشته سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه کرده بود که میزان استفاده از پستانک در کودکان کنترل شود. چرا که قطع مصرف پستانک موجب بهبود فرآیند غذا خوردن در کودکان می شود و استفاده ازاین وسیله موجب بروز اختلالات دندانی  وعفونت گوش در کودکان می گردد.

پستانک وارضا حس مکیدن

کودک یک مقلد است وقتی پستانک در دهان کودک است او قادر نیست که اعمال و حرکات اطرافیان را تقلید کند، بنابراین نحوه بیان احساسات را یاد نمی گیرد. ولی از ان جا که نوزاد غریزه مکیدن دارد میتوان برای ارضا خواسته او بدو پستانک داد البته پس از اینکه به اندازه کافی شیرنوشید وسیرشد پس استفاده از پستانک برای نوزادی مناسب است که بیدرنگ پس از شیر نوشیدن باز هم بخواهد پستان بگیرد.پستانک به آرام کردن کودک زمانی که دردی مانند کولیک دارد کمک کرده وبه او  آرامش می دهد باعث خواب راحت می شود وازسندروم مرگ ناگهانی درهنگام خواب بامکیدن پستانک می توان جلوگیری نمود. پس به طور نسبی می توان پستانک را محبوب کودکان دانست ولی پزشکان هنوز هم به یک اتحاد نسبی درمورد مفید بودن یا مضربودن پستانک دست نیافته اند وبازهم اینجا انتخاب والدین است که به کودکشان پستانک بدهند یانه .

ولی اگر خواستید به اوپستانک بدهید از پستانک های یک تکه استفاده کنید وقبل مصرف آن را بجوشانید پستانک را چک کنید واگر سوراخ یا پارگی در آن دید فورا آن را تعویض فرمایید.ازثابت کردن پستانک به دور گردن فرزندتان بازنجیر امتناع کنید چون ممکن است زنجیر رابکشد وسبب خفگی شود.پستانک ها دونوع معمولی وارتودنسی دارند وبه همراه شماره به فروش می رسند . هرشماره مربوط به رده سنی خاص است مثلا 3تا 6 ماه یا 12تا 18ماه پستانک های جریان آزاد…نیز نوع دیگری از پستانک می باشد که  بررویش یک  سری سوراخ داره که مکیدنش را برای بچه راحتتر میکند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *