چشمان شما روایتگر بیماری شما هستند

1-چشم شما می تواند تیروئید پرکار را نشان دهد

یکی از بیماری های چشمی، بیرون‌زدگی کره چشم از حدقه چشم می باشد که بیشتر در افراد مبتلا به  پرکاری تیروئید دیده می‌شود. اگزوفتالومتر  وسیله ایست که میزان برون‌زدگی چشم را  تعیین می کند .

این چشم نشان دهنده پرکاری تیروئید است

2-رنگ چشم شما ابتلا به آب مروارید را نشان می دهد

آب مروارید با تار شدن عدسی چشم شما دیدتان را کاهش می دهد ، این بیماری معمولا در افراد مسن اتفاق می افتد و ممکن است یک و یا هر دو چشمشان را درگیر نماید.  اگر مردمک چشمتان کدر شده و به رنگ سفید متمایل به شیری در آمده چشمتان آب مروارید دارد.

 

photo_2016-05-12_07-59-54

3-قرمز و خونی شدن چشم ها

اگر چشمتان قرمز و اصطلاحا پر از خون شده است  و  عروق سطحی قسمت سفید چشم متورم شده باید از قرار گرفتن در مقابل  نور خورشید،  گرد و غبار، آلرژن ها اجتناب کنید. و حتما از نظر پرفشاری خون چکاپ شوید.

photo_2016-05-12_08-00-03

 

4-چشم های شما بیماری دیابت را نیز نشان می دهند

بیماران مبتلا به دیابت باید بیشتر از افراد عادی مراقب سلامتی چشم هایشان باشند چرا که مبتلایان به این بیماری شانس بیشتری در ابتلا به گلوکوم (آب سیاه چشم بیماری‌ای است که سبب تخریب عصب بینایی می‌شود.) دارند.

مبتلایان به دیابت مراقب چشم هایتان باشید

5-التهاب در مفاصل می تواند چشمان شما را ملتهب کند

مبتلایان به بیماری های آرتریت روماتوئید و التهاب مفاصل و یا هر بیماری التهابی که بر کلاژن (جزء اصلی بافت همبند بدن )  باید بدانند که بیماریشان می تواند به  صلبیه یا سفیدی چشم و قرنیه آسیب برساند.

التهاب چشمان بیماری های التهابی بدنتان را بازگو می کند

6-تغییر در اندازه مردمک چشمتان را جدی بگیرید 

گاها اتفاق افتاده است که مردمک یکی از چشم ها بزرگتر از دیگری می شود، که این امر به خودی خود نگران کننده نبوده  اما در برخی موارد ممکن است یکی از علائم تومور در قفسه سینه یا گردن باشد که برای درمان حتما به متخصص این امر مراجعه کنید.

 

تغییرات مردمک چشمتان را جدی بگیرید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *