راهنمای خرید نرم کننده مناسب برای مو

مو و ناخن از سلول های پوست ساخته شده اند .کسانی که پوستی خشک دارند معمولا موها یشان نیز این چنین است.همان طور که برای پوست های خشک از کرم نرم کننده استفاده می شود ،در مورد موها هم باید بعد از هر بار شست وشو از محصولات نرم کننده استفاده کرد .ماسک ها با پوشاندن منافذ ایجاد شده بر روی تار های مو باعث مرطوب شدنشان می شوند.

1-محل مصرف ماسک مو یا نرم کننده:

ساقه موها ،به خصوص اگر آسیب دیده باشند به شدت خشک است .به خاطر داشته باشید که نرم کننده یا ماسک مو را تنها باید به ساقه موها بزنید .تنها تفاوت نرم کننده های قوی و معمولی در رطوبت رسانیشان است.

2-خرید محصولات حاوی روغن طبیعی:

بهتر است نرم کننده یا ماسک مویی که خریداری می کنند حاوی روغن آرگان روغن نارگیل و یا …..باشد.

راهنمای خرید نرم کننده برای مو

3-خرید ماسک موی خارج از حمام:

وجود عبارت (leave-in conditioners) بر روی بسته بندی نشان دهنده آن است که ماسک باید پس از خروج از حمام استفاده شود .یعنی موها ،پس از آغشته شدن به ماسک نیازی به آبکشی ندارند.این نوع ماسک ها از خشک شدن بیش از اندازه مو جلوگیری می کنند.پس از آغشته کردن موها به ماسک کلاه بر سرتان بگذارید و پس از 30 دقیقه آن ها را بشویید.

4-از محصولات معطر اجتناب کنید 

بیشتر شامپو های خوشبو کننده حاوی الکل و مواد فرار هستند که باعث از میان رفتن روغن طبیعی مو وخشک شدنشان می شوند.

5-به عبارت های کاربردی ماسک دقت کنید

وجود عبارت (Dry and Brittle Hair)بر روی محصولات مراقبت از مو به معنای مناسب بودن آن برای موهای آسیب دیده است .چنین محصولاتی رطوبت رسانی و احیای مواد از دست رفته موها را با قدرت انجام می دهند.عباراتی نظیر repairing (ترمیم کننده ) hydrating  (آب رسانی )moisturizing (مرطوب کنندگی ) وfor color -Treated Hair نشانه مناسب بودن محصول برای موهای رنگ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *