چه عواملی در تعیین جنسیت فرزند موثرند؟

تغذیه والدین تا حدود زیادی  در تعیین جنسیت فرزند نقش دارد. مطالعات نشان داده اند  که رعایت درست مصرف مواد غذایی برای تعیین جنسیت پسر و دختر می تواند درصد موفقیت را تا حدود زیادی افزایش دهد.اما علاوه بر تغذیه عوامل دیگری نیز در تعیین جنسیت فرزند شما دخیلند که در این مقاله درمورد این موضوع با شما صحبت می کنیم .

عوامل موثر در تعیین جنسیت فرزند
1-اثرات ویتامین C در  تعیین جنسیت فرزند

کمبود ویتامین C در بدن سبب  کاهش کیفیت و کمیت  اسپرم خواهد شد و کمبود این ویتامین در تغییر شکل اسپرم ها موثر است . اگر می خواهید پسردار شوید این ویتامین را جهت افزایش حجم و بالا رفتن تعداد و تحرک اسپرم ها به غذاهای مصرفی مرد بیفزایید.

2- اثرات  بیماری ها در تعیین جنسیت فرزند

گلبول های سفید فراوان موجود  در رحم و در واژن زنان مبتلا به آندومتریوز سبب کاهش حرکت اسپرم ها شده  و چون  اسپرم مولد  پسر ضعیف تراز اسپرم مولد دختر  است توانایی آن که  بتواند خود را به تخمک برساند نداشته و در نتیجه احتمال تشکیل نطفه دختر در این زنان افزایش خواهد یافت .  همچنین  وجود عفونت های مختلف در زنان نیز احتمال تولد نوزاد دختر را افزایش می دهد .

3-اثرات داروها بر تعیین جنسیت فرزند

مصرف قرص کلومفین  با دوز  بالا در زنانی که مشکلات تخمک گذاری داشته اند سبب بالا رفتن  احتمال دختر دار شدن می شود ، اما اگر قرص کلومفین با دوز پایین مصرف گردد تاثیری بر جنسیت کودک ندارد. البته در برخی اوقات جهت  تقویت اسپرم در آقایان نیز قرص کلومفین تجویز می شود که به هیچ عنوان احتمال دختردار شدن را افزایش نمی دهد.

4-اثرات  سیگار بر تعیین جنسیت فرزند

در والدینی که از سیگار و سایر دخانیات استفاده می نمایند به علت ایجاد برخی  تغییرات در عملکرد و ترشح  هورمون ها و عدم تنظیم شرایط فیزیولوژیک اسپرم ها، احتمال تولد نوزاد دختر بیشتر می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *