چه ورزشی مناسب شخصیت کودک ماست؟

رفع مشکلات شخصیتی کودک با ورزش 

ورزش کردن  نه تنها برای سلامت کودک مفید است بلکه باعث رشد مهارت های اجتماعی و افزایش   اعتماد به نفس کودک می شود  .اگر کودک شما دچار مشکلاتی نظیر پایین بودن  اعتماد به نفس،خجالتی بودن  و… می باشد  با پیشنهاد ورزش مناسب به او کمک کنید  تا بر آن غلبه کند .به عنوان مثال ورزش جمعی مانند فوتبال بسکتبال و والیبال  مهارت های اجتماعی کودک را بهبود بخشیده و کم رویی و خجالتی بودن کودک شما را برطرف می کند .کودکی که کمی تهاجمی و خشن است با انجام ورزش هایی مانند جودو و کاراته که باعث تخلیه شدن این انرژی و خشم می گیرد می تواند بر مشکلش غلبه کند.در این مقاله به بررسی بیشتر این موضوع می پردازیم.

ورزش کردن ورفع مشکلات شخصیتی کودک

1-کودک شما چند سال دارد؟

برای انتخاب یک رشته ورزشی مناسب سن کودک اصلی ترین معیار است .والدین باید بدانند که  فرزندشان آیا  توان جسمانی لازم برای انجام برخی از ورزش ها را دارد یا خیر؟ در  سنین پایین یعنی از 5 سالگی  آموزش ورزش هایی  مانند شنا، ژیمناستیک و… بلامانع است .پس از این سن تقریباً کودکان می توانند همه رشته های ورزشی به جز ورزش-هایی مانند تنیس و پینگ پنگ را که در آنها از راکت استفاده می شود و باید هر دو دست چپ و راست به کار گرفته شوند انجام دهند.در سن 8 الی 9 سالگی کودک به جز ورزش های ذکر شده می تواند ورزش هایی نظیر تنیس و پینگ پنگ را نیز انجام دهد.

2-کودک شما چه ورزشی را دوست دارد؟

زمان ثبت نام در کلاس های ورزشی مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید اشتیاق و علاقه کودک می باشد. علاقه کودک به ورزش انتخابی باعث تقویت انگیزه او گردیده و باعث می شود که موفق تر عمل کند. اما اگر فرزندتان به ورزش خاصی علاقه داشت و شما برعکس به او رشته دیگری را تحمیل نمودید باید منتظر باشید که هر لحظه کودکتان آن را رها نماید و یا اصولاً منتظر هیچ گونه پیشرفتی از سوی او نباشید. پس حتی اگر احساس می کنید و می دانید که این علاقه، علاقه ای گذرا و موقتی است. باز به فرزندتان اجازه دهید که آن را تجربه نماید. گاهی اوقات زمان لازم است تا کودک ورزش مورد علاقه اش را کشف کند.برای شروع ورزش روزانه کودکان حتما از قبل برنامه ریزی کنید.اشما می توانید برای شروع و تشویق کودکتان به ورزش کردن در ابتدا از ورزش هایی نظیر دوچرخه سواری ،شنا و پیاده روی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *