چگونه از افتادگی پوست در رژیم های کاهش وزن جلوگیری کنیم؟

هنگام گرفتن رژیم غذایی مصرف مکمل ها فراموش نشود

برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل از برنامه غذایی استفاده کنید که تمام گروه های غذایی را شامل شود و بتواند  تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را به بدنتان برساند با این حال درکنار این برنامه غذایی استفاده از  مکمل مولتی ویتامین مینرال ضروری می باشد .مصرف مکمل مولتی ویتامین به جهت  تامین ویتامین های ضروری بدن نظیر  ویتامین های A, C, K, E و ویتامین های ب کمپلکس به افراد دارای رژیم کاهش وزن توصیه می شود چرا که  این ویتامین ها جهت حفظ  سلامت  بدن و  پوست مهم بوده و از شل شدن وافتادگی پوست در هنگام گرفتن رژیم های کاهش وزن جلوگیری می کند.

مصرف مواد پروتئینی را فراموش نکنید 

از یک رژیم غذایی متعادل که دارای  پروتئین کافی می باشد استفاده کنید . پروتئین موجود در مواد غذایی در  حفظ قابلیت ارتجاعی  والاستیکی پوست نقش به سزایی دارد . اگر در در رژیم غذایی شما  پروتئین به حد کافی وجود نداشته باشد همین ناکافی بودن پروتئین سبب تخریب کلاژن  وبه تبع آن شل شدن پوست و بروز چین و چروک خواهد شد . پس موادی نظیر پنیر، شیر، حبوبات،  اجیل، ماهی تخم مرغ را در برنامه غذاییتان بگنجانید .

راه های پیشگیری از افتادگی پوست

 ویتامین B کمپلکس را دست کم نگیرید 

این ویتامین با  دارا بودن بیوتین  در مواد غذایی مانند ( جو، برنج، تخم مرغ و موز  وجوانه گندم ) به وفور یافت می شود . کمبود این ویتامین در برنامه رژیم  غذایی سبب  ریزش مو ،ضعف سیستم عصبی ،مشکلات در ناخن  و همچنین شل شدن و افتادگی پوست می شود .

با  ویتامین A با  چین و چروک صورت خداحافظی کنید 

کمبود این ویتامین سبب  پوسته پوسته و خشک شدن پوست می شود این ویتامین در  غذاهایی مانند ( توت فرنگی ،سیب زمینی ، هویج و سبزیجات با برگ های تیره ) موجود می باشد با مصرف موادی که منبع این ویتامین به شمار می روند و حتی لوسیون های حاوی این ویتامین از تغییرات پوستی پس از کاهش وزن مانند چین وچروک ،افتادگی پوست وشل شدن پوست پیشگیری کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *