کم شدن آب بدن چه پیامدهایی به همراه دارد؟

 

1- خشک شدن  وپیری زودرس پوست 

پوست بدن بزرگترین ارگان بدن است، بنابراین نیازمند آب  است. کمبود آب بدن سبب  کم شدن  عرق  می‌شود و  بدن نمی تواند آلودگی های درون خود را در طول روز رفع کند.  از این رو پوست به انواع بیماری‌ ها از جمله پسوریازیس، التهاب، پیری زودرس، چین و چروک مبتلا می شود.  کمبود آب، سبب خشکی، کشیدگی و پوسته پوسته شدن پوست می‌شود که به فرد ظاهر مسن می‌دهد.

عوارض ناشی از کم شدن آب بدن

2- ایجاد درد در مفاصل 

۸۰ درصد از غضروف‌ های بدن و دیسک‌ها از آب تشکیل شده است. کمبود آب بدن سبب آسیب به غضروف ‌ها و دیسک‌ ها  و دردناک شدن آن ها می شود .هیدراته بودن مفاصل می تواند  شوک ناشی از ضربات ناگهانی مانند: دویدن، پریدن و یا افتادن ناگهانی را جذب کنند.

3-  کارکرد نادرست ارگان های بدن

وقتی بدن کمبود آب داشته باشد در نتیجه ارگان‌ های بدن از آب ذخیره شده در قسمت های مختلف بدن مانند خون استفاده می‌کنند که  باعث می شود  سموم بدن دفع نشود و در هنگام بیماری  پروسه بیماری شما طولانی تر می شود.

4- مشکلات گوارشی

کمبود آب بدن سبب کاهش قدرت ترشحات در معده شده  و به اسید معده اجازه داده می‌شود به ارگان های داخلی بدن آسیب‌ های بزرگی وارد کند. کمبود اب بدن می تواند سبب سوزش معده و سوء هاضمه شود.

5- یبوست

ابتلا  به یبوست نشانه‌ای از کم آبی مزمن بدن است. یکی از وظایف اصلی روده بزرگ برداشتن آب اضافی از مدفوع است به طوری که مدفوع بیش از حد شل نباشد و از طرف دیگر آب برای عبور راحت مواد از روده لازم است، هنگامی که بدن آب کافی مصرف نمی‌کند، روده  مقداری از کمبود آب را با کم کردن آب مدفوع جبران می کند و همین کار را برای دفع آن سخت می کند که منجر به یبوست خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *