گریه کردن چه فوائدی می تواند داشته باشد؟

گریه کردن اثرات مثبت زیادی بر سلامتی دارد؛ از جمله بهبود خلق‌ و‌خو، کاهش سطح استرس، و حفاظت از چشم‌ ها دربرابر باکتری‌ هاگریه کردن همچنین می‌تواند در مبارزه با دیگر مشکلات رایج سلامتی نظیر فشارخون بالا، چاقی و دیابت مفید بوده و سلامت کلی شما را بهبود می‌بخشد.

 

فوائد گریه کردن برای بدن چیست؟

۱- پاکسازی بدن 

گاهی اوقات گریه‌کردن  در پاسخ بدنتان با مواجه  شدن با استرس بیش‌ از‌حد می باشد . وقتی گریه می‌کنید، بدن خود را از سموم و کورتیزول پاک می‌کنید. کورتیزول هورمونی مرتبط با استرس است که وقتی سطحی نامتعادل در بدن داشته باشد، پتانسیل این را دارد که به سلامتی شما آسیب برساند.سطح بالای این هورمون در بدن سبب بروز  مشکلات خواب، کاهش قدرت سیستم  ایمنی بدن، و افزایش وزن می شود .

۲- پاکسازی چشم ها 

اشک شامل لیزوزیم است. لیزوزیم هورمونی است که در شیر و بزاق انسان وجود دارد. وقتی گریه می‌کنید، لیزوزیم آزاد می‌شود و بیش از ۹۰٪ از باکتری‌های موجود در مسیر خود را می‌کشد.بنابراین گریه‌کردن نه تنها سموم را از بدن شما دفع می‌کند، بلکه مواد‌سمی‌ای که در اطراف چشمتان  کمین کرده‌اند را نیز از بین می‌برد.

۳- تقویت قدرت بینایی

در طول روز، غشاهای چشم‌تان آب خود را از دست می‌دهند؛ که باعث می‌شود توانایی تمرکز دیدتان را از دست بدهید. گریه‌کردن به این غشاها آب‌رسانی می‌کند و منجر به تجدید قوای کلی چشم می‌شود.

۴- بیان حالات روحی

اگر کسی شروع به گریه کند، شما به طور غریزی می‌فهمید که مشکلی وجود دارد.  درواقع گریه هم می‌تواند نوعی حرف زدن باشد. ممکن است کسی سعی کند تظاهر کند که حالش خوب است، اما اشک‌هایش آشکار خواهند کرد که صدمه دیده است.

۵- واکنش طبیعی به وجود جسم خارجی در چشم

گریه در برخی اوقات  پاسخ طبیعی بدن به هر جسم خارجی‌ای هستند که به چشم آسیب می‌رساند. وقتی چشم‌ در تماس با ذرات غبار، شن، یا خاک قرار می‌گیرد، واکنش طبیعی بدنتان، اشک ریختن است. به‌ این‌ ترتیب از غشاهای چشمتان در برابر خراش و عفونت محافظت می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *