دنیای رنگ ها و اثرات آن بر روان ما

رنگ ها در تمام زندگی ما وجود دارند و رنگ های انتخابی ما در محیط پیرامون و پوششمان تا حدود زیادی شخصیت نهانی و خصوصیت های بارز رفتاری ما را بازگو می نمایند .استفاده از رنگ ها حتی می توانند سبب تغییراتی در خلق و خوی افراد شود و سبب بروز احساس شادمانی و یا ناراحتی در وجود ما شود .در این مطلب به  بررسی رنگ ها و اثرات آن بر روان می پردازیم:

 

رنگ ها در روان شناسی

1-قرمز رنگ عشق

افراد علاقمند به رنگ قرمز عموما افرادی مهربان و خوش قلبند این رنگ در تضاد میان عشق و تنفر می باشد .علاقمندان به رنگ قرمز افرادی شجاع و جسور وعجول و لجباز می باشند .این افراد معمولا غیر قابل پیش بینی و خودخواه می باشند اما در دوستی هایشان وفادار و فداکارند.تضاد در شخصیت  علاقمندان به رنگ قرمز معمولا وجود داشته و سبب قضاوت های نادرست آنان از اطرافیانشان می شود .

2-آبی رنگ آرامش

طرفداران رنگ آبی افرادی آرام و قابل کنترل می باشند . آرامش شما سبب می شود تا بر احساسات و عواطفتان کنترل داشته باشید به سختی عصبانی شوید فردی قانع وصبور باشید .پشتکار وتلاش شما از طرف اطرافیانتان قابل ستایش است و با داشتن روحیه ای آرام افراد از بودن در کنار شما لذت می برند .

3-قهوه ای رنگ رازداری

اگر به  رنگ قهوه اي علاقمندید فردی رازدار وقابل اعتمادید .شما فردی مصمم با آرمان هایی سازنده هستید که به شدت اهل عمل می باشید .خوشبینی و رازداری و قابل اعتماد بودن از صفات بارز رفتاری شماست .در کنار دوستداران رنگ قهوه ای می توان امنیت را تجربه کرد.

4-نارنجی رنگ صداقت

دوست داران رنگ نارنجی افرادی صادق اجتماعی و خوش خلق و شاد می باشند .دروغ گویی را نمی پسندند هوسباز نیستند و در دوستی هایشان ثابت قدم وفداکار و مهربانند .
این افراد دارای جذابیت های اخلاقی بی شماری هستند و به سرعت می توانند در قلب دیگران نفوذ کنند.

5-سبز رنگ تازگی

رنگ سبز رنگ بهار رنگ تازگی و سرزندگی است.افراد دوست دار رنگ سبز افرادی خوش مشرب اجتماعی وسرزنده می باشند همنشینی با این افراد شما را با نشاط می کند .استفاده از رنگ سبز برای جراحان سبب می شود تا آن ها بهتر ببیند و نسبت به رنگ قرمز حساس تر باشند .

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *