با مصرف ماهی سلامتی خود را بیمه کنید

ماهی یکی از آبزیان بسیار مغذی است که مصرف آن در سلامتی عمومی بدن و زیبایی پوستتان نقش موثری دارد .این ماده غذایی سرشار از ویتامین دی و اسید های چرب امگا 3 می باشد و مصرف آن دو بار در هفته می تواند ریسک ابتلا به حملات قلبی و سکته های مغزی را در شما کاهش داده و از لخته شدن خون درون رگ های شما جلوگیری می کند .در این مطلب اطلاعات مفیدی را راجع به این غذای دریایی مفید و خوشمزه برایتان تهیه کرده ایم که توصیه می کنیم این مطلب را بخوانید و حتما از ماهی در برنامه غذاییتان استفاده کنید.

از ارزش تغذیه ای ماهی چه می دانید؟

ماهی یکی از غذاهای دریایی مفید است که منبع غنی از ویتامین های  B، A و D می باشدو مواد معدنی هم چون کلسیم و فسفر ،ید ، آهن، مس و سلنیوم  و اسیدهای چرب امگا3 به وفور در آن یافت می شود.

ماهی و خواص تغذیه ای آن

ویتامین دی موجود در ماهی چه فوائدی دارد؟

افزایش میزان ویتامین دی بدن از مشکلات مربوط به استخوان  ها مانند راشیتیسم یا نرمی استخوان ،پوکی استخوان و ضعف استخوان ها جلوگیری می کند .ماهی هایی مانند ماهی آزاد و سالمون سرشار از ویتامین دی می باشند.

مصرف ماهی چه نقشی در کاهش حملات قلبی دارد؟

مصرف ماهی های چرب دوبار در هفته و به میزات 90 گرم می تواند خطر حملات قلبی و سکته های مغزی را در شما کاهش داده و باعث طول عمر شما شود .ماهی های چرب منبع غنی از اسید های چرب امگا3 بوده که مصرف آن برای داشتن قلب و مغزی سالم سودمند است.

آیا مصرف ماهی در درمان  بی خواب های شبانه مفید است؟

مطالعات دانشمندان نشان داده است که کمبود ویتامین دی در بی خوابی های شبانه شما نقش دارد .به همین دلیل مصرف ماهی به علت وجود مقادیر فراوانی از ویتامین دی می تواند از بروز اختلالات خواب جلوگیری کرده و باعث بهبود کیفیت خواب شبانه شما شود.

آیا مصرف گوشت ماهی در دوران بارداری ممنوع است؟

مصرف ماهی با دارا بودن سطح بالایی از اسید چرب امگا ۳و اسید دوکوزاهگزانوییک (DHA) در رشد و تکامل اعضای جنین و افزایش هوش او تاثیر بسزایی دارد.اما لازم به تذکر است که مادران باردار از مصرف ماهی هایی که سطح جیوه در آن ها بالا می باشد باید خودداری کنند.مصرف ماهی هایی که در زیر معرفی می شود در زنان باردار آزاد است:
  • ماهی آزاد
  • ماهی قزل آلای تازه
  • ماهی ساردین
  • ماهی سالمون

مصرف ماهی در دوران بارداری

هنگام مصرف ماهی به چه نکاتی توجه کنیم

  1. در صورت امکان، به جای استفاده از ماهی‌ های پرورشی، ماهی‌ های آزاد را اتنخاب کنید.
  2. از مصرف ماهی های منجمد و یخ زده حتی الامکان خودداری کنید.
  3. مصرف ماهی های کنسروی جایگزین مناسبی برای ماهی های تازه نمی باشد.
  4. در هفته دوبار از گوشت ماهی استفاده کنید.
  5. ماهی را به صورت سوخاری یا کبابی تهیه کنید.

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *