امروز:05/07/2022
نقش تغذیه در رسیدن به وزن دلخواه

خوراکی های مفید برای رسیدن به وزن دلخواه

امروزه چاقی و اضافه وزن یکی از مشکلات رایج است که می تواند سلامتی ما را دچار مخاطره نماید . چاقی یکی از دلایل اصلی ابتلا به انواع بیماری هاست که به علت عدم تغذیه صحیح و عدم تحرک بدان مبتلا می شوید .اگر قصد دارید تا وزنتان را کاهش دهید باید از خوراکی هایی استفاده کنید که با دارا بودن کالری پایین سوخت و ساز بدنتان را افزایش دهد و یا چربی سوز باشند .مصرف خوراکی های هایی که در این مقاله سلامت وب به شما معرفی می شود می تواند شما را در راه رسیدن به وزن دلخواهتان یاری نماید .

1-سالاد

سالاد می تواند گزینه خوبی برای رسیدن به وزن دلخواه باشد .شما می توانید سالاد را به عنوان پیش غذا مصرف نمایید تا با پر شدن حجم معده از زیاده روی در خوردن غذای اصلی  خودداری کنید .سالاد به علت ساختار تشکیل دهنده خود سرشار از فیبر می باشد و با کاهش اشتها و افزایش سوخت و ساز بدن نقش مهمی در کاهش وزن شما دارد .البته فراموش نکنید سالاد خود را به همراه آب لیمو ،سرکه و یا ابغوره میل کنید و از مصرف انواع سس ها به همراه سالادتان جدا خودداری کنید .

سالاد و رسیدن به وزن دلخواه

2- کدو سبز

مصرف کدو سبز نقش موثری در کاهش وزن شما دارد .با افزودن این ماده  غذایی به برنامه تغذیه ای خود می توانید میزان فیبر مورد نیاز بدنتان را افزایش دهید و با تامین سلامتی دستگاه گوارش خود از ابتلا به یبوست جلوگیری کنید .مصرف انواع کدو نیز  با پر کردن حجم معده شما سبب احساس سیری طولانی مدت در شما شده و از ریزه خواری های شما در روز جلوگیری می کند .

کدو سبز و رسیدن به وزن دلخواه

3- گلابی

مصرف انواع میوه به حد متعارف می تواند یکی از علل سلامتی باشد .گلابی میوه ای شیرین و کم کالریست که می تواند احساس گرسنگی را در وجود شما برطرف کرده و از اضافه وزنتان جلوگیری کنید .شما می توانید از گلابی به عنوان یک میان وعده مغذی و پر انرژی در رژیم های کاهش وزنتان استفاده کنید .

گلابی و رسیدن به وزن دلخواه

4-گریپ فروت

گریپ فروت میوه ترش مزه ای از خانواده مرکبات است که با دارا بودن سطح بالایی از ویتامین ث در سوزاندن چربی های بدن و افزایش متابولیسم بدن تاثیر بسزایی دارد.شما با مصرف گریپ فروت می توانید علاوه بر درمان دیابت و کنترل فشار خون وزن دلخواه خود را به دست آورید .

گریپ فروت و رسیدن به وزن دلخواه

5- غلات کامل

غلات کامل از بهترین منابع تامین فیبر  مورد نیاز روزانه بدن می باشند .مصرف این گروه از مواد غذایی با تنظیم قند خون  باعث کاهش سرعت هضم غذا در بدن شده و در سیری طولانی مدت شما نقش موثری دارند.این گروه غذایی با دارا بودن کالری بسیار پایین می توانند در فرایند کاهش وزن شما را یاری کنند .

غلات کامل و کاهش وزن و رسیدن به وزن دلخواه

6- فلفل قرمز

فلفل قرمز  با افزایش میزان سوخت و ساز بدن نقش چشمگیری در کاهش سطح اشتهای شما دارند .

مصرف انواع فلفل به علت داشتن ترکیبی به نام کاپسیسین  با عث تحریک هورمون های بدن

و افزایش 23 درصدی سوخت و ساز بدن می شود .

با مصرف فلفل شما مجبور به نوشیدن آب بیشتری هستید

که در نتیجه علاوه بر کاهش اشتها مواد زائد

و سموم بدنتان نیز دفع خواهد شد.

فلفل قرمز و رسیدن به وزن دلخواه

7- کلم بروکلی

کلم بروکلی منبع غنی از ماده معدنی  کلسیم و ویتامین هایی نظیر ویتامین C و  ویتامین Aمی باشد .

مصرف بروکلی با افزایش سرعت متابولیسم بدن موجب افزایش میزان کالری سوزی می شود .

فیبر موجود در این گیاه با پیشگیری از ابتلا به یبوست از بزرگ شدن شکم شما جلوگیری کرده

و شما را سریع تر به وزن دلخواه و مورد نظرتان می رساند.

 

مصرف کلم بروکلی و رسیدن به وزن دلخواه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.