معرفی خوراکی های سرشار از پتاسیم

پتاسیم یکی از املاح مفید و مورد نیاز بدن است که در تامین سلامتی بدن نقش کلیدی دارد و در انواع ماهی ها ،کدو حلوایی و آب پرتقال و هویج و …. یافت می شود .مصرف مواد غذایی حاوی پتاسیم ریسک حملات قلبی را به شدت کاهش داده و از افزایش میزان فشار خون جلوگیری می کند .پتاسیم محافظ رگ ها و عروق خونی شما بوده و میزان مورد نیاز پتاسیم شما در طی روز 4700 میلی گرم می باشد .مواد غذایی که در این نوشته سلامت وب به شما معرفی می شود سرشار از پتاسیم بوده و مصرف به اندازه آن ضامن سلامتی قلب و عروق شما می باشد .

1- سیب زمینی

سیب زمینی منبع غنی از پتاسیم می باشد .هر عدد سیب زمینی متوسط حاوی 694 میلی گرم  از این ماده معدنی  است و تنها 131 کالری دارد.شما می توانید با افزودن سیب زمینی به برنامه غذایی خود  ماده معدنی  مورد نیاز خود را تامین کرده و سلامتی را تجربه کنید .

سیب زمینی منبع غنی از پتاسیم

2- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع خوبی برای تامین این ملح معدنی می باشد .یک عدد گوجه فرنگی به طور متوسط حاوی 664 میلی گرم پتاسیم است و پوره آن 549 میلی گرم  از این ماده معدنی را  دارد .بنابراین با مصرف گوجه فرنگی  علاوه بر داشتن قلبی سالم  به علت داشتن آنتی اکسیدان ها می توانید از خطر ابتلا به سرطان جلوگیری کنید .

گوجه فرنگی

3- چغندر

چغندر سبزی خوشمزه و مفیدی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و منبع خوبی از اسید فولیک و پتاسیم است .این سبزی خوشمزه در حدود 644 میلی گرم پتاسیم دارد و مصرف آن از افزایش فشار خون جلوگیری می کند.

چغندر منبع غنی از پتاسیم

4-حبوبات

حبوبات مانند لوبیا سفید ،لوبیا قرمز، منابع خوبی از پتاسیم  بوده و حاوی 664 میلی گرم از این ماده معدنی می باشند.شما می توانید با اضافه کردن حبوبات به برنامه غذایی خود این ماده معدنی را به دست آورید .

حبوبات منبع غنی از پتاسیم

5-ماست

هر 200 گرم ماست حاوی 500 میلی گرم پتاسیم است

که مصرف ماست کم چرب آن هم از نوع پروبیوتیک می تواند با بهبود فعالیت دستگاه گوارش و سلامت شکمتان ماده معدنی مورد نیاز شما را تامین نماید .

پتاسیم موجود در ماست چقدر است؟

6- آلو

سه چهارم فنجان آلو حاوی 530 میلی گرم از این ماده مفید معدنیست .

مصرف آلو علاوه بر تامین سلامت قلب شما

موجب استحکام استخوان هایتان می شود

و از پوکی استخوان نیز جلوگیری می کند.

آلو سرشار از پتاسیم

7-موز

موز میوه بسیار خوشمزی هایست که منبع غنی از این ماده معدنی می باشد .یک عدد موز متوسط حاوی 400 میلی گرم از این ملح معدنیست و موجب سلامت قلب و از بین بردن گرسنگی شما می شود .

موز میوه سرشار از پتاسیم

8-شیر

شیر ماده لبنی بسیار مفید و مغذیست

که هر فنجان آن حاوی 382 میلی گرم از این ماده معدنیست .

این مایع حیات بخش علاوه بر این ها منبع غنی از کلسیم است

که موجب سلامت و استحکام استخوان هایتان می شود.

شیر و منبع پتاسیم

336×280

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *