با ماسک های عسل جوش های صورتتان را درمان کنید

1-ماسک دارچين و عسل

عسل  خاصيت آنتي بيوتيکي دارد و مي‌ تواند ميکروب‌ ها و باکتري‌ هاي ايجاد کننده آکنه را از بين ببرد. دارچين نيز يک ضد ميکروب طبيعي محسوب مي‌شود و از رشد باکتري‌ ها جلوگيري مي‌کند پس ترکیب این  دو ماده با هم در  درمان موثر آکنه مفید خواهد بود.بنابراین ابتدا صورت خود را بشوييد و خشک کنيد سپس دو قاشق غذاخوري از عسل و يک قاشق چايخوري از دارچين را ترکيب کنيد. سپس آن را روي صورت خود قرار دهيد. اجازه دهيد اين ماسک به مدت ۱۰ الي ۱۵ دقيقه روي صورت بماند. سپس صورتتان را با آب بشوييد.

ماسک دارچین و عسل در درمان جوش

2-ماسک شير و عسل

شير،می تواند  پوست را نرم کرده  و قرمزي آن را برطرف کند . عسل با دارا بودن خاصيت آنتي باکتريايي  باعث کشته شده باکتري‌ هاي موجود بر روي پوست مي‌شود.
يک قاشق غذاخوري از شير  را با يک قاشق غذاخوري عسل ترکيب کنيد. اين ترکيب را روي پوست خود بماليد و اجازه دهيد خشک شود. بعد از ۱۵ دقيقه صورت خود را بشوييد.

ماسک شیر و عسل در درمان جوش

3-ماسک جوي دوسر و عسل 

جوي دوسر در  درمان انواع مختلفي از بيماري‌ هاي پوستي از جمله کاهش التهاب و قرمزي  پوست استفاده می شود .جوي دوسر را بر اساس دستور روي بسته بندي آماده کنيد و دو قاشق غذاخوري عسل به آن بيفزاييد. آن را روي پوست خود  قرار دهيد و بگذاريد۲۰ الي ۳۰ دقيقه به همين حالت باقي بماند سپس با آب بشوييد.

 

ماسک جوی دوسر و عسل در درمان جوش

4-ماسک عسل و آووکادو

آووکادو سرشار از ويتامين و مواد معدني است و مي‌تواند براي پوست مفيد باشد.ابتدا صورت خود را بشوييد و پاک کنيد. آووکادو را به صورت خمير در بياوريد. سپس يک قاشق غذاخوري عسل را به آن بيفزاييد. ترکيب آماده شده را روي پوست  خود قرار دهيد و بگذاريد ۱۵ الي ۲۰ دقيقه روي صورت بماند. سپس با آب بشوييد و خشک کنيد.

ماسک عسل و آووکادو در درمان جوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *