گوجه فرنگی و خواص اعجاب آور آن در زیبایی

آشنایی با ارزش تغذیه ای گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع  غنی ویتامین C،  A، E و مواد معدنی همچون  پتاسیم، منیزیم و فسفر و مولکول های پیشگیری کننده از پیری سلولی مانند لیکوپن و بتاکاروتن می باشد.

گوجه فرنگی و خواص آن در زیبایی

خواص گوجه فرنگی در زیبایی

1-استفاده از گوجه فرنگی  در ماسک ها و کرم های مراقبت از پوست در بازگرداندن درخشش پوست بسیار مفید است .

2- بتاکاروتن و لیکوپن موجود در گوجه فرنگی از اپیدرم و آسیب دیدگی سلول ها در طول زمان پیشگیری می کند .

3-گوجه فرنگی به علت داشتن خواص آنتی اکسیدانی  از پیری زودرس پوست پیشگیری می کند .

ماسک گوجه فرنگی برای شفافیت پوست

۲عدد  گوجه فرنگی  رسیده را برای ۵ ثانیه بجوشانید بعد آن را پوره  کرده و با آب نصف لیمو مخلوط کنید. بعد یک قاشق روغن زیتون  به آن اضافه ککنید سپس   یک لایه ضخیم از این مواد را بر  روی پوست خود  بمالید اما مراقبت باشید به پوست دور چشم ها نمالید. ماسک را باید ۱۵ دقیقه روی پوست گذاشته و بعد با آب خنک آن را بشویید و از صورت پاک کنید.استفاده از این ماسک دو  بار در هفته سبب شفافیت و درخشندگی پوست شما می شود .

 ماسک گوجه فرنگی برای جوان سازی پوست

سه عدد گوجه فرنگی بخار پز شده را به همراه  مقدار دویست گرم کلم بروکلی و سه قاشق غذاخوری جوانه گندم و نصف انبه  در مخلوط کن با هم خوب مخلوط نمایید. سپس خمیر  بدست آمده را به پوستتان بمالید  و پس از گذشت 20 دقیقه تمامی مواد را به کمک پنبه و آب ولرم پاک نمایید.استفاده از  این ماسک  هفته ای 1 تا 2 بار جهت جوان سازی پوست شما موثر است .

ماسک گوجه فرنگی برای پاکسازی پوست

آب گوجه فرنگی را در نصف لیموترش که مقداری آب آن را گرفته اید بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس آب آن را گرفته و به مدت 10 دقیقه روی پوست بگذارید سپس با آب ولرم بشویید.استفاده از این ماسک برای پاکسازی پوست بسیار مفید است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *