ورزش های هوازی

از ورزش های هوازی چه می دانید؟

 

ورزش های هوازی ( دویدن، دوچرخه سواری و شنا  وحتی پیاده روی تند )سبب افزایش ضربان قلب  می شود . در این ورزش ها  عضلات اصلی بدن مانند عضلات ران، بازو ها، عضلات سینه و پشت پا به تحرک و فعالیت واداشته شده وسبب افزایش فعالیت قلب و کاهش وزن می شوند.

 

از ایروبیک چه می دانید؟

 

 

ورزش های هوازی در سلامت قلب موثرند

در طول زمان انجام ورزش هوازی  فعالیت قلب افزایش پیدا می کند این عمل سبب قوی تر شدن قلب و ماهیچه های آن می شود . این امر خطر حملات قلبی و سایر بیماری های قلبی را کاهش میدهد.20 دقیقه پیاده روی 3بار در هفته شانس ابتلا به بیماری های قلبی را تا حدود زیادی در شما کاهش می دهد.

کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام

ورزش های هوازی باعث  سوزاندن کالری های بدن می شود . انرژی مورد نیاز فعالیت  ماهیچه ها در ورزش های هوازی  از کالری مواد غذایی مصرفی توسط شما به دست می آید. انجام هر گونه ورزش هوازی سبب سوختن چربی های اضافه بدن می شود و از این طریق به کاهش وزن دست پیدا می کنید.البته در کنار انجام ورزش های هوازی داشتن یک رژیم غذایی مناسب و مشاوره با متخصصین تغذیه شما را در راه رسیدن به وزنی ایده آل و تناسب اندام یاری می نمایند.

کاهش استرس

انجام ورزش های هوازی سبب  افزایش سطح انرژی بدن و کاهش استرس  می شوند. این ورزش ها با کمک به تناسب اندام سبب افزایش اعتماد به نفس شما خواهند شد.

مفید برای دیابتی ها

ورزش های هوازی با افزایش متابولیسم بدن سبب می شوند بیماری های اختلالات متابولیکی مانند دیابت درمان شوند و سطح قند خون در افراد دیابتی کاهش چشمگیری داشته باشد.

پیشگیری از سکته ها و سرطان ها

با انجام ورزش های هوازی از رسوب چربی به داخل رگ های قلب ومغز جلوگیری کرده و خطر بروز سکته در شما تا حدود زیادی کاهش می یابد وبا انجام منظم ورزش های هوازی به همراه تغذیه صحیح می توانید ریسک ابتلا به سرطان را تا حدود زیادی کاهش داده واز بروز سرطان پیشگیری نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *