جلوگیری از ریزش مو

جلوگیری از ریزش مو

سلامت وب: امروزه ریزش مو یکی از شایع ترین مشکلات جوانان است. ولی با استفاده از چند ماده غذایی ساده میتوان هم جلو ریزش مو را گرفت هم باعث رویی مجدد مو ها شد.

اگر کله شما طاس و بی مو شده است شما هم مایوس نباشید،  پیاز مو هیچ گاه از بین نمی رود. این کلسترول است که جلو عروق سر را گرفته و نمی گذارد خون به پیاز مو ها برسد.

جلوگیری از ریزش مو

اگر خاطرتان باشد سابقا که سر ها شپش داشت ریزش مو اصولا نبود.  دهاتی ها هم که هنوز سرشان شپش می گذارد موی سرشان نمی ریزد. دلیل این امر این است که شپش خون را میکده جریان آن را متوجه پوست و پیاز مو می نماید و مانع کلسترول می گردد. اگر با کلسترول مبارزه نمایید مو هایتان پس از چندی دوباره رشد می نماید.

علاوه بر دستور فوق و مبارزه با کلسترول برای پر پشت کردن و زیاد نمودن موی خود باید تا می توانید از سبزی ها استفاده کنید.

نعنا، تره تیزک، بولاغ اوتی، برگ کلم، تربچه و از همه بهتر شنبلیله را پخته و به غذای روزانه خود اضافه کنید تا دارای موهای زیاد و پر پشت شوید. سبزی ها دارای آهن و هورمون های مخصوصی هستند و این هورمون های نباتی مخصوصا در شنبلیله زیاد است.

خیار، پیاز، کلم و ترب دارای گوگرد هستند که غذای مو می باشند.  چلتوک و سبوس دارای سیلیس نیز می باشند و این سیلیس برای استحکام مو لازم است.

ویتامین های ب موجود در ماست و سبوس و برنج و سبوس جو و گندم در مبارزه با کلسترول نقش مهم و اساسی دارند ولی کافی نیستند و بایستی با وسایل دیگر نیز به آن کمک کرد تا کلسترول به کلی رام شده و دست از خصومت برداشته و فرمانبردار شما باشد.

غذاهای دیگری که در مبارزه با کلسترول تاثیر نیکو دارند عبارتند از هویج، کاهو.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *